آفتاب

فان‌خال: می‌خواهیم جام را بدون باخت ترک کنیم/ کاش 7 بر یک می‌باختیم نه در پنالتی!

فان‌خال: می‌خواهیم جام را بدون باخت ترک کنیم/ کاش 7 بر یک می‌باختیم نه در پنالتی!

لوئیس فان خال می‌گوید هلند می‌خواهد برای نخستین بار در تاریخ، جام جهانی را بدون باخت ترک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرمربی تیم ملی هلند در نشست خبری پیش از دیدار رده بندی جام جهانی مقابل برزیل، اظهار کرد: قبلا هم نظرم را درباره این بازی گفته بودم که کاملا بدون فایده است و هنوز هم روی نظرم هستم، اما مجبوریم بازی کنیم. وقتی هم بازی کنید مجبورید که ببرید. در حالی که رویای قهرمانی را از دست داده‌ایم و می‌توانیم سوم شویم و نخستین تیم تاریخ هلند باشیم که جام جهانی را بدون باخت ترک می‌کند. این هدف ماست.

او در پاسخ به این سوال که آیا شکست در نیمه نهایی را فراموش کرده‌اید؟ گفت: این کار خیلی سخت است، چرا که ما فقط یک بازی را از دست نداده‌ایم و همه اهدافمان در این جام بر باد رفت. فکر می‌کنم بهتر است هفت بر یک ببازیم تا این که به سختی و در پنالتی‌ها بازنده شویم. این برای ما دردناک‌تر است.

فان خال درباره رابطه‌اش با اسکولاری، گفت: مثل همه ارتباط‌های دیگر. واقعیت این است که برزیل از ابتدای مرحله حذفی یک روز قبل از ما بازی کرده و همیشه استراحت بیشتری نسبت به ما داشته و این اتفاق در نیمه نهایی هم رخ داده است. ما از آنها خواب کمتری داشته‌ایم. نمی‌خواهم در این باره جنجال به پا شود، اما این‌ها واقعیت هستند.

سرمربی هلند درباره نقش تمرکز بازیکنان در نتایج هلند در این جام گفت: به نظر من در این جام از لحاظ تمرکز و نظم ذهنی در یک وضعیت عالی قرار داشتیم. بازیکنان از ابتدای جام در کنار خانواده‌هایشان بودند و کاملا راحت با آنها دیدار می‌کردند. البته محدودیت‌هایی وجود دارد. برای مثال آنها نمی‌توانند یک ساعت قبل از بازی در کنار بازیکنان باشند، اما همیشه در هتل از حضور خانواده‌ها استقبال ‌کرده‌ایم. وجود آنها در کنار بازیکنان به تمرکز بالا کمک می‌کند و فکر می‌کنم نتیجه‌ این سیاست را می‌توانیم در نتایج هلند ببینیم.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

کد N387160

وبگردی