آفتاب

اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه‌های عربستان

اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه‌های عربستان

در پی نگرانی ریاض از ورود تروریست‌ها به عربستان، تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه‌های این کشور ظرف دو روز گذشته اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، ظرف دو روز گذشته در فرودگاه‌های عربستان تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده است و مسئولان ذیربط اوضاع امنیتی را زیرنظر دارند.

نهاد پروازهای مدنی نیز با همکاری مقامات عالی رتبه تفتیش‌ مسافران و همچنین کسانی که از عربستان خارج می‌شوند را بر عهده دارند تا از این طریق مانع ورود اعضای گروه‌های تروریستی به عربستان شوند.

در همین حال یک مقام امنیتی خاطرنشان کرد که تمام نظامیان ملزم هستند که در تمامی شرایط برای دفاع از خود و در صورت وقوع هرگونه عملیات تروریستی در ورودی‌های زمینی سلاح حمل کنند.

یک منبع آگاه در فرودگاه الدمام در مصاحبه با این روزنامه گفت: ما با هماهنگی دستگاه امنیتی یک طرح امنیتی را اجرا می‌کنیم که براساس آن مسافران را مورد تفتیش قرار می‌دهیم و در صورتی که مسئولان به برخی از مسافران مظنون شوند از آن‌ها بازجویی خواهند کرد.

وی گفت: تدابیر امنیتی در فرودگاه‌ها باعث دستپاچگی مسافران نشده است و بلکه این امور با آرامش در جریان است و ما در تلاش نیستیم تا مردم را بترسانیم بلکه بر حفظ سلامت آن‌ها و برقراری امنیت برای آن‌ها تاکید داریم.

در همین حال یک کارشناس امور ترویسم اظهار کرد، تدابیر امنیتی در فرودگاه و در هر کشوری که مورد تهدید گروه‌های تروریستی است، یک امر طبیعی است چرا که تلاش‌هایی برای ورود تروریست‌ها از طریق مرزها صورت می‌گیرد و طبیعی است که تروریست‌ها از فرودگاه‌ها نیز بخواهند وارد کشور شوند.

انتهای پیام

کد N387146

وبگردی