آفتاب

پوروشنکو شبه نظامیان را تهدید به انتقامجویی کرد

پوروشنکو شبه نظامیان را تهدید به انتقامجویی کرد

مسکو- ایرنا- در پی حمله موشکی شبه نظامیان به نیروهای اوکراینی در منطقه لوهانسک در شرق این کشور، پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین شبه نظامیان را تهدید به انتقامجویی کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین، پوروشنکو روز شنبه طی نشستی با شرکت سران نظامی اوکراین که به حمله موشکی شبه نظامیان به نیروهای دولتی اختصاص داشت، گفت: در ازای هر قربانی نیروهای نظامی در این حمله موشکی، 10شورشی کشته خواهد شد.

شبه نظامیان بامداد روز جمعه یک کاروان زرهی نیروهای اوکراینی را در لوهانسک با موشک های گراد (نوع پیشرفته کاتیوشا) هدف قرار دادند که دست کم 50 نفر کشته و بیش از یکصد نظامی اوکراینی هم مجروح شدند.

رییس جمهوری اوکراین گفت : تمام کسانی که از موشک های گراد علیه نیروهای اوکراینی استفاده کرده اند، شناسایی و به هلاکت خواهند رسید.

شبه نظامیان در روزهای اخیر به چند مرکز نظامی و محل تجمع نیروهای اوکراینی در مناطق دونتسک و لوهانسک حمله کرده و به شیوه جنگ های پارتیزانی علیه این نیروها روی آورده اند.

نیروهای ارتش اوکراین از بیش از سه ماه پیش سرگرم نبرد با شبه نظامیان هوادار روسیه هستند که خواستار جدایی مناطق شرقی اوکراین از این کشور می باشند.

اروپام/2242**۵۱۸**1485 ** 1064
کد N387078

وبگردی