آفتاب

گزارش دیلی تلگراف از پاشنه آشیل "ابوبکر بغدادی"

گزارش دیلی تلگراف از پاشنه آشیل "ابوبکر بغدادی"

فارس نوشت:

یک روزنامه انگلیسی اسامی حلقه نزدیک مقامات تعیین شده از سوی خلیفه خودخوانده گروه تکفیری «داعش» برای اداره امور این گروه را منتشر کرد و نوشت که کلید قدرت «ابوبکر البغدادی» در دو افسر ارشد ارتش صدام نهفته است.

روزنامه «دیلی تلگراف» در شماره دیروز خود شرحی درباره نقشه فرماندهی خلافت خود خوانده «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تکفیری داعش منتشر کرد و نوشت که وی 16 نفر را برای اداره چیزی که آن را دولت خود می‌داند تعیین کرده و کلید قدرت او در دو افسر بلندپایه ارتش صدام است.

وظایف این 16 نفر متفاوت است و هر یک‌ از آنها در بخش‌های امور مالی، سیاسی و برنامه‌ریزی نظام و کیفیت اجرای انفجارهای انتحاری نقش دارند.

در این گزارش اشاره شده است که نیروهای ارتش عراق در حمله 5 ژوئن به یکی از مقرهای این گروه تکفیری و به طور مشخص در حمله به منزل «ابوعبدالرحمن البیلاوی» یکی از سرکرده‌های تکفیری داعش در موصل که به کشته شدن او منجر شد به اسنادی دست یافتند که نشان می‌دهد دو نفر کلیدهای قدرت البغدادی هستند که هر دو از افسران بعثی بلندپایه ارتش صدام بودند.این 2 نفر عبارتند از:

«ابوعلی الانباری» که پست بالایی در ارتش صدام داشت و نفر دیگر «ابومسلم الترکمانی» است که یک سرگرد در سرویس اطلاعاتی صدام بود.

52261

کد N386986

وبگردی