آفتاب

آصفری: هدف اصلی ایران از حضور در مذاکرات شفاف‌سازی است ‌

آصفری: هدف اصلی ایران از حضور در مذاکرات شفاف‌سازی است ‌

‌آصفری با اشاره به اینکه ایران حق غنی‌سازی دارد، گفت: ما با هدف شفاف‌سازی و ایجاد اعتماد در مذاکرات شرکت داریم.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای متأسفانه تاکنون به دلیل زیاده‌خواهی‌های طرف غربی به توافق نهایی نرسیده است.

وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که برخورد و نوع نگاه طرف مذاکره‌کننده این چنین باشد قطعاً نتیجه‌ای اخذ نخواهد شد، گفت: ادامه مذاکرات و تعلل در رسیدن به توافق به ضرر ایران نیست؛ غربی‌ها در این روند متضرر خواهند شد چراکه ایران برای غنی‌سازی نیازی به مجوز 1+5 نداشته و نخواهد داشت.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور ایران در مذاکرات صرفاً به جهت شفاف‌سازی و ایجاد اعتماد است و بهتر است که طرف مذاکره‌کننده به جای رویکرد تهدید، تحریم و اعمال فشار با ملت ایران از در تکریم، احترام و گفت‌وگو درآید.

وی با بیان اینکه اگر فشار و تهدید جوابگو بود طی 35 سال گذشته غرب به اهداف خود در خصوص ایران می‌رسید، افزود: طی این مدت کشور زیر بار بسیاری از فشارها قرار داشته است اما، هیچ‌گاه زیر بار زور نرفته و قطعاً در مذاکرات هسته‌ای نیز به همت تیم مذاکره‌کننده این روند ادامه خواهد داشت.

آصفری در خصوص روند دور اخیر مذاکرات عنوان کرد: رفتار طرف غربی نشان می‌دهد که به حقی که در معاهده NPT برای کشورهای خواهان برخورداری از دانش هسته‌ای مشخص شده راضی نیست؛ قطعاً ادامه چنین نگاهی دستیابی به نتیجه‌ی قابل قبول را با کندی مواجه می‌کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وارد کردن حواشی به متن مذاکرات و مسائلی همچون حقوق‌بشر و بحث موشک‌ها مذاکرات را با چالش و بن‌بست مواجه خواهد ساخت.

انتهای پیام

کد N386969

وبگردی