آفتاب

سرکوب تظاهرات فلسطینی‌ها در کرانه باختری و ده‌ها زخمی

سرکوب تظاهرات فلسطینی‌ها در کرانه باختری و ده‌ها زخمی

در حالی که جنگ در غزه وارد ششمین روز خود شده و طی آن 121 تن شهید و صدها تن زخمی‌ شده‌اند، ده‌ها فلسطینی نیز در کرانه باختری طی درگیری‌های شدید با نیروهای رژیم صهیونیستی در الخلیل،‌ قدس و قلندیا زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع در هلال احمر فلسطین اعلام کردند که در پی راهپیمایی‌های فلسطینی‌ها در کرانه باختری در محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه 11 فلسطینی به ضرب گلوله جنگی زخمی و 38 تن به ضرب گلوله پلاستیکی مصدوم و ده‌ها تن نیز بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری، فلسطینی‌ها با نیروهای اسرائیلی مستقر در ورودی خیابان شهدا درگیر شده و نیروهای رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن راهپیمایی فلسطینی‌ها از گلوله جنگی و گلوله پلاستیکی استفاده کردند.

درگیری‌های دیگری در منطقه پل حلحول در شمال الخلیل و چهارراه بیت عینون رخ داد که این درگیری‌ها به دو اردوگاه العروب و الفوار و روستاهای خرسا و بیت امر و بنی نعیم کشیده شد که بر اثر این درگیری‌ها چندین فلسطینی به ضرب گلوله پلاستیکی و همچنین استنشاق گاز اشک‌آور مصدوم شدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی در نزدیکی دیوار قلندیا میان رام الله و قدس اشغالی به جوانان فلسطینی حمله کرده و چند تن از آن‌ها را زخمی کردند.

همچنین درگیری‌هایی در اردوگاه شعفاط و منطقه ابو دیس در قدس رخ داد که در جریان آن 18 تن به ضرب گلوله پلاستیکی زخمی شدند.

در مناطق بیتونیا، نعلین و در نزدیکی شهرک یهودی نشین بیت ایل در رام الله درگیری‌هایی رخ داد.

همچنین طی درگیری‌ها در نزدیکی مسجد بلال در شمال بیت لحم دو فلسطینی به ضرب گلوله جنگی و دو تن دیگر به ضرب گلوله پلاستیکی زخمی شدند.

تظاهرات صدها فلسطینی در نزدیکی دیوار قلندیا با فراخوان جنبش فتح و در اعتراض به تجاوزهای وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار شد.

انتهای پیام

کد N386873

وبگردی