آفتاب

نماینده علی‌آباد: خیلی از اقشار، توان خرید شیر با این قیمت‌ها را ندارند

نماینده علی‌آباد: خیلی از اقشار، توان خرید شیر با این قیمت‌ها را ندارند

نماینده مردم علی‌آباد در مجلس با اشاره به گران شدن قیمت شیر بر لزوم حمایت دولت از تولیدکنندگان و کاهش قیمت این محصول تاکید کرد و گفت: خیلی از اقشار مثل کارگران توان خرید شیر با این قیمت را ندارند.

رحمت‌الله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: هزینه نگهداری از دام،شیردوشی، تغذیه دام و هزینه‌هایی مثل سبوس، آرد جو، کنجاله و ... بالا رفته است. در بحث انتقال شیر به مصرف‌کننده نیز دامدار هزینه‌های زیادی متحمل می‌شود، به همین دلیل دولت باید از دامدار حمایت کند.

او اضافه کرد: با این وضعیت چه کنیم که اقشار آسیب‌پذیر قدرت خرید داشته باشند. ما باید به جای هزینه درمان پیشگیری کنیم و راه‌حل عملی این کار هم این است که دولت از تولید حمایت کند که متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌در حال حاضر سرانه مصرف شیر پایین آمده. این مساله به جامعه آسیب وارد می‌کند. شیر، لبنیات و سبزیجات موادی هستند که همه باید استفاده کنند اما این گرانی مشکلی برای حقوق‌بگیران، کارگران و کارمندان ایجاد کرده و باعث مشکلات بعدی مثل پوکی استخوان و سایر بیماری‌ها می‌شود.

نماینده مردم علی‌آباد با اشاره به مشکلات مالی اقشار پایین دست جامعه در تهیه مواد اولیه مثل شیر گفت: در استان گلستان ما کارگرانی هستند که روزی 8 تا 10 ساعت کار می‌کنند اما درآمد آن‌ها از 400 تا 500 هزار تومان در ماه تجاوز نمی‌کند. آن‌ها نمی‌توانند با این حقوق‌ شیر بخرند و بخورند. در ماه رمضان هم نه کار دارند، نه سحری و نه افطاری.

نوروزی افزود: ‌افزایش قیمت برای طبقات آسیب‌پذیر مشکل ساز است اما برای کسانی که حقوق‌های میلیونی می‌گیرند مشکلی نیست. دولت برای حمایت از این طبقات آسیب‌پذیر راهکار بدهد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بر لزوم حمایت دولت از تولید تاکید کرد و گفت:‌ امیدواریم دولت تدبیر و امید حمایت کافی از تولید داشته باشد.

انتهای پیام

کد N386667

وبگردی