آفتاب

شکوهی: حمایت قاطع رهبری از دولت، به تیم مذاکره‌کننده قدرت داد

شکوهی: حمایت قاطع رهبری از دولت، به تیم مذاکره‌کننده قدرت داد

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه "پیام بیانات اخیر مقام معظم رهبری، پیام «آرامش» بود"، گفت: سخنان رهبری نشان داد که با وجود اینکه در شرایط حساسی قرار داریم، این شرایط حساس، پیچیده نیست و می‌توانیم با آرامش و همگرایی و اتحاد، ضمن حفظ منافع ملی خود وضعیت را طوری رقم بزنیم که مشکلی برای کشور پیش نیاید.

حمیدرضا شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام اظهار کرد: مهمترین پیامی که می‌توان از توصیه‌های چهارگانه مقام معظم رهبری به کارگزاران نظام دریافت کرد، دعوت به همگرایی است.

وی به شرایط حساس فعلی جامعه اشاره کرد و افزود: اشاره رهبری به پیچ تاریخی که در آن قرار داریم و همچنین شرایط حساس منطقه و جهان، بیانگر این موضوع است که امروز کشور به همگرایی نیازمند است و باید در این راستا از حاشیه‌ها و حاشیه‌سازی‌ها دوری کرد.

شکوهی با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از دولت یازدهم، گفت: فرمایشات رهبری در مورد دولت و حمایت ایشان از آن از دو جنبه داخلی و بین‌المللی حائز اهمیت است؛ از جنبه داخلی، مخاطب سخنان مقام معظم رهبری کاملاً مشخص است چراکه همه می‌دانیم جریاناتی که در حال فعالیت و موضع‌گیری علیه دولت هستند مخاطب این سخنان به شمار می‌آیند.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری اضافه کرد: متأسفانه دیده می‌شود که امروز صرفاً مسائل حاشیه‌ای توسط این جریانات در جامعه مطرح می‌شود؛ این در حالی است که مشاهده می‌کنیم با وجود مشکلاتی که در هشت سال کشور برای کشور به وجود آمد و با توجه به اینکه رفع این مشکلات زمان بسیاری می طلبد این گروه های منتقد دولت بسیار زودتر از زمان لازم و حتی از ماه های ابتدایی فعالیت انتقادات و حاشیه سازی خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه آغاز طرح انتقادات و حاشیه سازی برای دولت در زمان پیش از تکمیل کابینه نشان می داد این گروه ها به دنبال بررسی عملکرد دولت نیستند گفت: اکنون نیز مشاهده می کنیم با توجه به اینکه کمتر از یک سال از فعالیت دولت گذشته است این نیز حاشیه سازی ها به ویژه از سوی برخی از نمایندگان مجلس و در قالب کشاندن وزرای دولت به مجلس و بازخواست آن ها ادامه دارد.

شکوهی با تأکید بر اینکه هیچ کس منکر حقوق قانونی نمایندگان مجلس در راستای اجرای وظایف خود نیست اظهار کرد: علی الرغم این موضوع زمانی که مسائل اصلی در امور نظارتی جای خود را به مسائل حاشیه ای می دهد اندکی شائبه برانگیز می شود.

این فعال سیاسی با اشاره به تأکیدات رهبری بر لزوم نقد منصفانه دولت و پرهیز از طرح انتقادات با هدف مچ‌گیری و اذیت رساندن به دولت اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری مسئولان و برخی جریان های سیاسی مخالف دولت و رسانه های وابسته به آنها را به آرامش ، رعایت اخلاق و پرهیز از نقد غیرمنصفانه دعوت می کند بدان معنا است که جریان های سیاسی مخالف دولت و رسانه های آنها باید در طرح انتقادات خود توجه بیشتری داشته باشند و هیچگاه به دنبال مچ گیری از دولت و تخریب آن و تفرقه افکنی و حاشیه سازی در جامعه نباشد.

وی با اشاره به پیام های بیانات اخیر مقام معظم رهبری عرصه بین الملل اظهار کرد: اکنون که در وین دوره نهایی مذاکرات در جریان است و افراطیونی که در داخل و خارج از کشور قرار دارند به دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند، نقطه اطمینان بخشی برای مذاکره کنندگان ایرانی ایجاد کرد که آنها حمایت رهبری را با خود دارند.

شکوهی با تأکید بر اینکه حمایت رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای مهمترین پیام بیانات اخیر مقام معظم رهبری بود گفت : رهبری با اعلام قاطع خود از دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای مهر باطلی بر جوسازی های که اخیراً از طرف برخی جریانات سیاسی داخلی و خارجی مبنی بر وجود اختلافات عدیده درمورد مذاکرات هسته ای در داخل کشور و عدم حمایت لازم از تیم مذاکره کننده هسته ای مطرح می کردند، زدند.

این فعال سیاسی در پایان گفت : مقام معظم رهبری با تأئید قاطع خود از تیم مذاکره کننده باعث شدند که مذاکره کننده هسته ای ایران طی روزهای آینده با قوت و اطمینان خاطر بیشتری مذاکرات را پیگیری کنند.

انتهای پیام

کد N386472

وبگردی