آفتاب

اتحادیه عرب برای بررسی بحران غزه نشست اضطراری تشکیل می دهد

اتحادیه عرب برای بررسی بحران غزه نشست اضطراری تشکیل می دهد

تهران -ایرنا - کویت به عنوان رییس فعلی اتحادیه عرب خواستار نشست اضطراری این اتحادیه با هدف بررسی حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه شد.

به گزارش ایرنا، عزیز رحیم الدیحانی سفیر کویت در اتحادیه عرب روز جمعه گفت: کویت از کشورهای عضو اتحادیه عرب برای نشستی فوری در سطح وزیران عضو این اتحادیه به منظور بررسی اوضاع بحرانی غزه در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی، دعوت کرده است.

وی افزود: کویت با دبیرخانه اتحادیه عرب اوضاع بحرانی غزه را در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه طی روزهای گذشته پیگیری کرده است.

الدیحانی خاطرنشان کرد: در این زمینه تماس ها و مشورت هایی بین شیخ صباح خالد الحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت و نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب ادامه دارد.

وی که با خبرگزاری کویت گفت و گو می کرد، افزود: در پی این تماس ها و مشورت ها، اتحادیه عرب در بیانیه ای از شورای امنیت خواست وظایف خود را در قبال توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه انجام دهد.

اتحادیه عرب روز سه شنبه خواستار تشکیل فوری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای در پیش گرفتن تدابیری درباره توقف تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه شد.

این در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد و تاکنون دستکم به شهادت 105 تن و زخمی شدن بیش از 700 تن انجامیده است.

**مترجمام**1480** 1597
کد N386451

وبگردی