آفتاب
فیفا اعلام کرد؛

نامزدهای برترین دروازه بان جام جهانی معرفی شدند

نامزدهای برترین دروازه بان جام جهانی معرفی شدند

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا در آستانه دیدارهای رده بندی و فینال نامزدهای برترین دروازه بان جام جهانی را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مانوئل نویر سنگربان تیم ملی آلمان، سرجیو رومرو سنگربان تیم ملی آرژانتین و کیلر ناواس سنگربان تیم ملی کاستاریکا سه نامزد کسب عنوان برترین دروازه بان جام بیستم و یا به عبارت دیگر دستکش طلای جام هستند.

نویر در تمام بازی تیم ملی آلمان در ترکیب ثابت به میدان رفت و در سه بازی هم موفق شد دروازه اش را بسته نگه دارد. عملکرد او در دیدار مقابل الجزایر به عنوان دروازه بان سوئیپر در مرحله یک هشتم نهایی تحسین همه کارشناسان را برانگیخت.

سرجیو رومرو سنگربان تیم ملی آرژانتین دیگر فینالیست جام بیستم در چهار بازی دروازه اش را بسته نگه داشت و در مرحله نیمه نهایی مقابل هلند ضربات پنالتی ران فلار و وسلی اسنایدر را مهار کرد تا نقش کلیدی در رساندن تیمش به فینال داشته باشد.

اما کیلر ناواس سنگربان تیم ملی کاستاریکا و باشگاه لوانته اسپانیا دو بار در مرحله گروهی دروازه اش را بسته نگه داشت تا کاستاریکا در گروهی که انگلیس، ایتالیا و اروگوئه حضور داشتند به عنوان تیم نخست صعود کند. او در مرحله یک هشتم نهایی مقابل یونان یک ضربه پنالتی را مهار کرد و تیمش را به یک چهارم نهایی رساند و در این مرحله همه بارها مقابل هلند دروازه تیمش را نجات داد.

اما در این لیست نامی از گیلرمو اوچوا سنگربان مکزیک که عملکرد فوق العاده ای در این جام داشت و همچنین تیم هاوارد سنگربان تیم ملی آمریکا که در دیدار مقابل بلژیک رکورد زد و 16 بار دروازه اش را نجات داد دیده نمی شود.

این لیست توسط گروه مطالعات فنی فیفا انتخاب می شود که شامل مربیان و تحلیل گران و کارشناسان فوتبال جهان است.

کد N386436

وبگردی