آفتاب

آماده باش کامل سازمان های امنیتی در مغرب

آماده باش کامل سازمان های امنیتی در مغرب

تهران – ایرنا – دولت مغرب روز جمعه پس از دریافت گزارش هایی از منابع اطلاعاتی درباره تهدید جدی تروریستی از سوی شهروندانی که پس از شرکت در جنگ های عراق و سوریه به کشورشان باز گشته اند، سازمان های امنیتی خود را به حال آماده باش کامل درآورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ˈرباطˈ، کشورهای شمال آفریقا نگران هستند که صدها جنگجو از مغرب و دیگر کشورهای این منطقه مانند تونس و الجزایر که به سازمان های تروریستی فعال در سوریه و عراق پیوسته اند، پس از بازگشت به کشورهایشان دست به عملیات و حملات تروریستی بزنند.

بر اساس بیانیه صادر شده پس از نشست هفتگی هیات دولت مغرب، این تهدیدها با شمار فزاینده ای از شهروندان مغرب ارتباط دارد که در سازمان هایی در سوریه و عراق عضو هستند.

این بیانیه می افزاید: بسیاری از این جنگجویان از جمله فرماندهان آنها، تمایلات خود را برای دست زدن به حملات تروریستی علیه کشور مغرب پنهان نمی کنند.

گروهک تروریستی داعش که شعبه ای از سازمان تروریستی القاعده به شمار می رود، ماه گذشته (ژوییه) در سرزمین های اشغال شده خود در عراق و سوریه اعلام تاسیس خلافت کرد.

شهروندان مغرب که به این گروه پیوسته اند در رسانه های اجتماعی اعلام کرده اند که قصد دارند پس از بازگشت، دولت ˈمحمد ششمˈ پادشاه این کشو را سرنگون کرده و حکومت را در دست گیرند.

مقام های مغرب اعلام کرده اند که تاکنون ده ها گروه و هسته تروریستی را منهدم کرده اند که کار اعزام تروریست ها به سوریه و عراق را به عهده داشته اند و حدود 160 تروریست مغربی را پس از بازگشت به کشورشان دستگیر کرده اند.

در انفجاری که در سال 2011 در یک قهوه خانه در شهر ˈمراکشˈ در شمال غربی مغرب رخ داد، 15 تن از جمله 10 شهروند بیگانه کشته شدند که مرگبار ترین حمله در این کشور از هنگام حمله سال 2003 در شهر ˈدار البیضاءˈ (کازابلانکا) به شمار می رود که بیش از 45 قربانی برجاگذاشت.

خاورم**1486**1275
کد N386327

وبگردی