آفتاب
عبدالمهدی الکربلایی:

جامعه جهانی مانع از تجاوزات رژیم اسرائیل شود/تاکید بر ضرورت تسریع در انتخاب روسای سه گانه عراق

جامعه جهانی مانع از تجاوزات رژیم اسرائیل شود/تاکید بر ضرورت تسریع در انتخاب روسای سه گانه عراق

نماینده آیت الله سیستانی در کربلا ضمن ابراز همبستگی با ملت فلسطین در قبال تجاوزات اسرائیل بر ضرورت تسریع در انتخاب روسای سه گانه در عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله سیستانی در کربلا گفت: در شرایط حساسی که عراقی ها با آن روبرو هستند و حملات تروریست ها ضرورت وحدت ملی و ریشه کنی اختلافات ضروری است.

وی افزود: ما از همه سیاستمداران که در رسانه ها ظاهر می شوند می خواهیم از مواضع تنش آفرین دست بردارند زیرا فقط سبب پیچیده تر شدن اوضاع می شود.این زیبنده عراقی ها نیست همه ما ملت واحدی هستیم و باید در راستای تحکیم پیوندها حرکت کنیم.

الکربلایی تاکید کرد: چالشهای بزرگ کنونی و آینده علیه عراق که تهدید کننده وحدت کشور است موضع شجاعانه همه گروههای سیاسی و چشم پوشی از منافع حزبی و گروهی و طایفه ای را طلب می کند.بهره برداری از شرایط برای دستاوردهای سیاسی یا منطقه ای و اصرار برخی بر خواسته های خود اوضاع سیاسی را بغرنج تر می کند.همه باید در راستای انتخاب روسای سه گانه و تشکیل کابینه جدید که مورد قبول همه باشد گام بردارند.

وی بر ضرورت قانون مند شدن دواطلبان مقابله با داعش تاکید کرد و آن را در راستای وظایف دولت عراق دانست.

الکربلایی در ادامه با اشاره به حملات به غزه گفت: ملت فلسطین در غزه شاهد تجاوز اسرائیل هستند ما در عین حال که این هجوم را محکوم می کنیم با برداران فلسطین ابراز همبستگی می کنیم و از جامعه جهانی می خواهیم که مانع از تجاوزات اسرائیل شوند و از فلسطینی ها حمایت کنند.

کد N386128

وبگردی