آفتاب

یک کارشناس هندی: مذاکرات هسته ای وین نتیجه بخش خواهد داد

یک کارشناس هندی: مذاکرات هسته ای وین نتیجه بخش خواهد داد

دهلی نو - ایرنا - یک محقق ارشد هندی مذاکرات جاری بین ایران و گروه 1+5 را بسیار پیچیده اما در نهایت نتیجه بخش دانست.

ˈذاکر حسین ˈ روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در دهلی نو ضمن اشاره به تداوم چانه زنی های غرب بر سر غنی سازی اورانیوم در مذاکرات جاری وین گفت: آنچه مهم است اینکه دنیا پذیرفته جمهوری اسلامی ایران حق استفاده صلح آمیز از انرژی و فناوری هسته ای را دارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری نمی تواند ایران را ازاین حق محروم کند، افزود: من پیش بینی می کنم در طول مذاکرات جاری هسته ای در وین یک قرار داد موقت برای مدت شش ماه بین طرفین امضا خواهد شد و درمدت پیش رو دو طرف بار دیگر برای رفع اختلافات و نگرانی ها تلاش بیشتری خواهند کرد.

این کارشناس برجسته هندی که سیاست های غرب در قبال تهران را از نزدیک دنبال می کند، اظهارداشت: مانور غرب بیشتر روی موضوع غنی سازی است و ایران نیز برای حفظ دستاوردهای علمی و فناوری خود دلایل کافی دارد.

ذاکر حسین با اشاره به رسیدن مذاکرات وین به مرحله چانه زنی های سخت گفت: تحولات درمنطقه و بحران تازه در عراق نشان از حقانیت ایران دارد و غرب باید به آن توجه کند.

این کارشناس هندی امور آسیای غربی با این حال ابراز عقیده کرد که ممکن است برخی بی ثباتی ها در منطقه برای تاثیرگذاری بر جو مذاکرات هسته ای در وین طراحی شده باشند.

وی افزود: فکر می کنم عناصری که در خشونت های عراق فعال شده اند ممکن است توسط قدرت های غربی تحریک شده باشند.

وی با اشاره به پیام اخیر ˈمحمد جواد ظریف ˈ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه تهران اجازه نخواهد داد دستآورده های علمی اش به هدر برود، گفت: ایران خواستار رسیدن به حق طبیعی خود است و غرب نیز باید در مذاکرات به آن توجه کند.

آساق ** 2161** 275 **
کد N386092

وبگردی