آفتاب

وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه وارد وین می شود

وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه وارد وین می شود

برلین - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز جمعه گفت: «فرانک والتر اشتاین مایر» به دعوت «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه به وین سفر می کند.

«مارتین شفر» در نشست خبری سخنگویان دولت آلمان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، گفت: وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه آینده در سفر چند ساعته خود به وین در نشستی با حضور همتایان خود در گروه 1+5 و وزیر امور خارجه ایران شرکت می کند.

این مقام وزارت امور خارجه آلمان گفت: هدف از سفر «اشتاین مایر» به وین، رایزنی با دیگر همتایان خود در روند کمک به پیشرفت مذاکرات هسته ای با هدف دستیابی به توافق جامع هسته ای است.

شفر افزود: برلین در کنار شرکای خود در گروه 1+5 همچنان تلاش می کند تا قبل از 20 ژوییه با ایران به توافق هایی دست یابد .

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، مذاکرات وین 6 که از دوم ژوییه (11تیر) آغاز شده را بسیار پیچیده و سخت توصیف کرد و گفت: مذاکرات با تمرکز، دقت و حساسیت بالا در حال انجام است و به صورت مشخص و روشنی پیش می رود.

شفر با بیان اینکه هنوز اختلافات زیادی بین طرفین مذاکره وجود دارد، گفت: به نظر ما دستیابی به یک راه حل جامع و نهایی امکان پذیر است، البته ایران باید در مورد مسائل مهم و تعیین کننده حرکت های جدی از خود نشان دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان خاطرنشان کرد: باور ما این است که ارتقای سطح مذاکرات وین 6 به وزیران امور خارجه می تواند در کمک به دستیابی راه حل نهایی موثر باشد.

شفر در پاسخ به سوالی در خصوص دیدارهای دوجانبه احتمالی «اشتاین مایر» در مدت اقامت در وین، گفت: هنوز برنامه خاصی برای انجام دیدارهای دوجانبه وزیر امور خارجه آلمان مشخص نشده است.

مایکل مان سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجشنبه شب گفت که کاترین اشتون از وزیران امور خارجه 1+5 دعوت کرد تا برای کمک به روند مذاکرات هسته ای در راه دستیابی به توافق جامع به مذاکرات بپیوندند.

اروپام** 2051** 1701**1545
کد N386067

وبگردی