آفتاب

رئیس جمهوری ترکیه اسرائیل را از عملیات زمینی برحذر داشت

رئیس جمهوری ترکیه اسرائیل را از عملیات زمینی برحذر داشت

آنکارا – ایرنا – ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری ترکیه در واکنش به حملات خونین رژیم صهیونیستی علیه غزه ضمن فراخواندن اسراییل به متوقف کردن حملات سنگین هوایی، این رژیم را از انجام عملیات زمینی برحذر داشت.

به گزارش ایرنا، گل در پیام طولانی که روز جمعه در تارنمای رسمی ریاست جمهوری ترکیه منتشر کرد، تاکید نمود که حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، تراژدی انسانی بزرگی را ایجاد کرده است.

عبدالله گل خطاب به صهیونیست ها تصریح کرد: رژیم صهیونیستی ضمن متوقف کردن فوری حملات علیه غزه باید زمینه را برای کمک رسانی انسانی به مردم غزه فراهم کند تا ازتعمیق تراژدی انسانی در این منطقه جلوگیری شود.

رییس جمهوری ترکیه خواسته است تا طرف های درگیر هرچه زودتر به شرایط آتش بسی که در سال 2012 میلادی اعلام شده بازگشته و مذاکرات به نحوی که تامین کننده حقوق اجتناب ناپذیر مردم فلسطین باشد، از سر گرفته شود.

ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه نیز با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی هر از گاهی با بهانه هایی دست به کشتار مردم غزه می زند، ضمن فراخوانی سازمان ملل و جامعه جهانی برای متوقف کردن این ظلم علیه مردم فلسطین، تاکید کرده تا این ظلم ادامه دارد، روابط آنکارا –تل آویو عادی نخواهد شد .

در این میان امروز هزاران تن از نمازگزاران روزه دار ترکیه که در نماز جمعه شرکت کردند، علیه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه دست به تظاهرات زده و این حملات را به شدت محکوم کردند.

خاورم/2011**1542**
کد N386063

وبگردی