آفتاب

اعتراض یک نماینده مجلس ترکیه به ممنوعیت اطلاع رسانی درباره گروگان ها

اعتراض یک نماینده مجلس ترکیه به ممنوعیت اطلاع رسانی درباره گروگان ها

آنکارا- ایرنا- یک نماینده مجلس ترکیه روز جمعه با مراجعه به دادگاه قانون اساسی این کشور، لغو ممنوعیت اطلاع رسانی در باره 49 شهروند ترکیه ای را که به دست داعش در موصل گروگان گرفته شده اند، خواستار شد.

به گزارش تلویزیون دولتی ترکیه، دادگاه کیفری آنکارا در پی به گروگان گرفته شدن 49 تن از کارکنان کنسولگری ترکیه در موصل توسط عناصر گروه تروریستی و تکفیری داعش، رسانه های این کشور را موظف کرد که از انتشار هر خبری درباره این موضوع خودداری کنند.

ˈسزگین تانری کولیˈ نماینده حزب مخالف جمهوریخواه خلق در شکایت نامه خود که به دادگاه قانون اساسی ترکیه، بالاترین مرجع قضایی کشور تقدیم کرد، حکم ممنوعیت را پوششی برای کتمان ضعف دولت خواند و خواهان لغو آن شد.

وی گفت: دادگاه ادعا کرده است که این حکم را برای تامین امنیت گروگان ها صادر کرده، اما شخص اردوغان مسبب به خطر افتادن امنیت آنان است.

موضوع ربوده شدن شهروندان ترکیه در موصل مشاجره ای را در ترکیه به وجود آورده است.

دولت ترکیه مدعی است که دستگاه قضایی کشور با استناد به ضرورت تامین ˈامنیت شهروندان ترکیهˈ حکم ممنوعیت انتشار اخبار در باره آنان را صادر کرده است .

در حکم ابلاغ شده دستگاه قضایی به نهاد نظارت بر رسانه ها، این ممنوعیت برای تمامی رسانه ها از جمله رسانه های اینترنتی لازم الاجرا دانسته و عنوان شده است که برای رسانه های متخلف ابتدا جریمه و سپس ممنوعیت پخش در نظر گرفته می شود.

خاورم ** 2010**2017
کد N386042

وبگردی