آفتاب
حجت الاسلام یعقوبی:

وارثان تفکر رضاخانی با ترویج بدحجابی عفت و غیرت جامعه را نشانه رفته اند

وارثان تفکر رضاخانی با ترویج بدحجابی عفت و غیرت جامعه را نشانه رفته اند

بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد گفت: امروز وارثان تفکر رضاخان حجاب را مانع رشد زنان می دانند و با ترویج فرهنگ بدحجابی و بی حجابی می خواهند عفت را از بانوان و غیرت را از مردان جامعه اسلامی بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد با اشاره به روز ملی عفاف و حجاب با بیان این که رضاخان از سوی انگلیس و دولت های استعماری وظیفه مهم معنویت زدایی در ایران را بر عهده داشت، اظهار کرد: یکی از ماموریت های رضاخان در ایران کشف حجاب اجباری بود تا جامعه اسلامی ایران را از درون نابود کند.

وی اضافه کرد: خداوند در آن زمان به رضاخان مهلت انجام این اقدامات را نداد اما امروز وارثان رضاخان که کم و بیش در جامعه اسلامی ما نیز هستند؛ حجاب را مانع رشد زنان می دانند و معتقدند که پوشش اسلامی دست و پای زنان را بسته و از فعالیت اجتماعی، فرهنگی و ... آنها جلوگیری می کند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: وارثان این تفکر می گویند بگذارید مردم به اندازه ای بانوان بی حجاب در جامعه ببینند که این مسأله برای آنها عادی شود و اگر زن و مرد آزاد باشند جامعه به سوی پیشرفت حرکت می کند.

وی تصریح کرد: این ها همه تفکرات رضاخانی هستند که ریشه در انگلیس و آمریکا دارد و مصداق این مدعا نیز سرمایه گذاری سنگین این کشورها بر روی معنویت زدایی در جوامع اسلامی از طریق راه اندازی شبکه های رادیویی و تلویزیونی ماهواره ای است.

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی دشمنان از طریق ماهواره ها و اینترنت می خواهند بدحجابی، بی حجابی و بی حیایی را به فرزندان ما یاد دهند و در واقع ماهواره ها برای زدن ریشه دین، غیرت و حیای مردان و زنان جوامع اسلامی برنامه ریزی گسترده ای دارند.

حجت الاسلام یعقوبی از خانواده ها خواست تا این جعبه های شیطان را از خانه های خود بیرون کنند چرا که اگر در خانه ای ماهواره باشد؛ دین، دیانت، غیرت، عفت و حیا از آن خانه خداحافظی خواهد کرد.

وی با بیان این که متأسفانه این بلای خانمان سوز در جامعه ما زیاد شده است، اظهار داشت: چرا خانواده ها آگاه نیستند که ماهواره ها بیچاره کننده فرزندان بوده و ماهواره به معنی ابتذال، بی حیایی، بی غیرتی و بی عفتی است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بی عفتی و بی حیایی را از اثرات مستقیم استفاده از ماهواره در خانواده دانست و گفت: باید خانواده ها خود اقدام به بیرون کردن این جعبه شیطانی از خانه بکنند.

به گفته حجت الاسلام یعقوبی در این زمینه نباید نیازی به ورود نیروی انتظامی و حکم دادستانی باشد بلکه باید خود خانواده ها این جعبه شیطانی را از خانه ای که باید ملائکه و فرشتگان به آن وارد شوند؛ دور کنند.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل دو نهاد شورای نگهبان قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری این دو نهاد را از جمله بخش های اصلی نظام اسلامی دانست و گفت: دشمنان از این دو نهاد می ترسند و به همین خاطر هم تلاش می کند تا فعالیت های شورای نگهبان را زیر سوال ببرند و در مورد مجلس خبرگان رهبری نیز تلاش دارند تا این نهاد را تحت تأثیر افکار خود در آورد.

حجت الاسلام یعقوبی از مردم خواست تا به جایگاه شورای نگهبان احترام گذاشته و برای مجلس خبرگان رهبری نیز مواظب باشند که این نهاد به دست نااهلان نیفتد.

کد N386039

وبگردی