آفتاب

یک شبکه تلویزیونی از عزل وزیر امور خارجه عراق خبر داد

یک شبکه تلویزیونی از عزل وزیر امور خارجه عراق خبر داد

تهران - ایرنا - شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز» از تعیین «حسین شهرستانی» معاون «نوری مالکی» نخست وزیر عراق در امور انرژی به عنوان وزیر امور خارجه عراق به جای «هوشیار زیباری» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، تعیین شهرستانی از سوی مالکی به عنوان وزیر امور خارجه پس از آن صورت گرفت که وزیران کرد اعلام کردند که در نشست های هیات وزیران در بغداد شرکت نمی کنند.

به گفته «کفاح محمود» مشاور اطلاع رسانی «مسعود بارزانی» رییس منطقه کردستان عراق، بدنبال تنش در روابط بین اربیل و بغداد، وزرای کرد موجود در کابینه مالکی در مرخصی هستند.

محمود به شبکه اسکای نیوز گفت: اخبار برخی خبرگزاری ها مبنی بر تصمیم اربیل برای خارج کردن فراکسیون کردها از حکومت مالکی درست نیست، بلکه وزرای کرد خود در مرخصی هستند.

مشاور اطلاع رسانی رییس منطقه کردستان عراق افزود: مرخصی آنها تا روشن شدن مواضع بغداد و اربیل و انتخاب رییس جدید پارلمان و نخست وزیر ادامه خواهد یافت.

وزرای کرد کابینه مالکی در یک کنفرانس خبری دلیل شرکت نکردن در نشست های هیات وزیران را اعتراض به سخنان مالکی و آنچه اتهام زنی وی به منطقه کردستان خواندند، عنوان کردند.

نخست وزیرعراق پیشتر در سخنانی، اربیل مرکز کردستان عراق را مقر عملیات داعش و القاعده و نیز بعثی ها دانسته و تاکید کرده بود که در مقابل تسلط کردها بر مناطق مورد اختلاف، ساکت نخواهد ماند.

رسانام*1049**1545
کد N385920

وبگردی