آفتاب

امیدواری روسیه از به نتیجه رسیدن مذاکرات تا 20 ژوئیه

امیدواری روسیه از به نتیجه رسیدن مذاکرات تا 20 ژوئیه

روسیه اعلام کرد: مذاکرات ایران و گروه 1+5 بسیار سخت بوده اما مسکو امیدوار است که تا ضرب الاجل 20 ژوئیه این کشورها بتوانند بر سر برنامه هسته‌ای تهران به یک توافق نهایی برسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه گفت: مذاکرات به سختی ادامه دارند. اما ما امیدواریم که علیرغم وجود مشکلات در این مذاکرات بتوانیم تا 20 ژوئیه به یک توافق برسیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادامه داد: بسیار مهم است که تمام شرکت کنندگان در این مذاکرات به توافق اولیه ژنو که در 24 نوامبر سال 2013 بدست آمد متعهد باشند.

وی تأکید کرد: روسیه تمام تلاش خود را برای به موفقیت رسیدن این مذاکرات به کار گرفته است ما پیشنهادات خود را برای حل اختلافات ارائه داده ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه جزئیاتی در مورد اختلافات میان طرف های مذاکره کننده ارائه نداد.

این خبرگزاری همچنین به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد: وزرای امور خارجه 1+5 قرار است به منظور پیشبرد این مذاکرات به وین که هم اکنون محل برگزاری مذاکرات هسته ای ایران است سفر کنند.

همچنین یک منبع دیپلماتیک نزدیک به مذاکرات به ایتارتاس گفت که این مذاکرات دچار مشکل شده و پیشرفتی حاصل نشده است. این دیپلمات در ادامه اذعان کرد علیرغم وجود اختلافات اصلی میان طرف‌های مذاکره کننده شانس دستیابی به توافق تا ضرب‌الاجل 20 ژوئیه هنوز باقی است.

انتهای پیام

کد N385850

وبگردی