آفتاب

بازداشت اعضای باند حامل کمک ها برای تروریست ها در مرز لبنان و سوریه

بازداشت اعضای باند حامل کمک ها برای تروریست ها در مرز لبنان و سوریه

بیروت - ایرنا – نیروهای ارتش لبنان اعضای یک باند مسلح را در منطقه وادی حمید که در حال انتقال نیازهای ضروری تروریست های تکفیری مستقر در بلندی های شهرک عرسال و رشته کوه های شرقی لبنان در مرز با سوریه بودند، بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری، اعضای این باند 4 نفری برای بازجویی و تحقیقات تحویل مقامات امنیتی و پلیس نظامی لبنان شده اند.

ارتش لبنان شمارایست و بازرسی های ثابت و تعداد گشتی ها را با استفاده از نیروهای جدید درمنطقه بقاع شمالی لبنان با هدف آمادگی برای مواجهه با هرگونه اتفاق پیش بینی نشده، افزایش داده است.

در همین زمینه روزنامه « الانباء» به نقل از گزارش های غربی نوشت که گروه تروریستی داعش بعداز تنگ شدن فضای امنیتی در لبنان برای باندهای وابسته به آن، تصمیم گرفته است با استفاده از عناصر نفوذی در ارتش و نیروهای امنیتی اقدام به عملیات تروریستی کند.

منابع خبری گزارش داده اند که براساس اطلاعات رسیده به مقامات نظامی لبنان از واشنگتن، تصاویرماهواره ای حاکی از وجود تعداد زیادی عناصر مسلح در بلندی های عرسال در امتداد مرزهای لبنان و سوریه مخفی شده اند.

منابع خبری شمار این عناصر مسلح را که احتمال داده می شود، عضو داعش باشند، بین 3500 تا 5000 نفر تخمین زده اند.

درهمین حال منابع رسمی و غیررسمی در لبنان تاکید دارند ، امکان حمله داعش به لبنان همچون موصل عراق وجود ندارد اما احتمال انفجارهای تروریستی انتحاری و آدم ربایی زیاد است.

روزنامه لبنانی « الاخبار» هم روز جمعه نوشت که براساس اطلاعات رسیده به نیروهای امنیتی ارتش لبنان، « احمد الاسیر» شیخ فراری و امام مسجد بلال بن رباح در استان صیدا درجنوب لبنان در خانه ای در منطقه حطین اردوگاه عین الحلوه مخفی شده است.

این روزنامه لبنانی افزود: یکی از فرزندان شیخ الاسیر به این خانه که متعلق به « توفیق طه» عضو اصلی گروه تروریستی تکفیری گردان های عبدالله عزام است ، بطور مستمر تردد می کند.

گروه های فلسطینی مقیم اردوگاه عین الحلوه بتازگی با تشکیل یک نیروی امنیتی مشترک 150 نفری که آموزش های لازم را طی کرده اند، درصدد حفاظت از امنیت این اردوگاه و جلوگیری از هرگونه تحرک باندهای خفته عضو گروه های تروریستی تکفیری بویژه داعش هستند.

این گروه از حمایت سیاسی ، نظامی و امنیتی لبنان و گروه های فلسطینی برخوردار است.

براساس این گزارش ، ارتش لبنان درمنطقه عرسال 4 تبعه مسلح سوریه را که دارای اسناد شناسایی قانونی نبودند، هنگام ورود غیرقانونی به خاک لبنان بازداشت کردند.

ارتش لبنان همچنین در محله الدامور منطقه شوف لبنان یک تبعه دیگر سوریه را با یک اسلحه جنگی و دستگاه بی سیم و مهمات و بدون اوراق شناسایی معتبر بازداشت کرد.

خاورم ** 1324
کد N385789

وبگردی