آفتاب

توافق چین و آمریکا بر لزوم خلع سلاح "فوری" کره‌شمالی

توافق چین و آمریکا بر لزوم خلع سلاح "فوری" کره‌شمالی

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن و پکن در خصوص اهمیت محدود کردن فوری برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی توافق کرده‌اند و دو طرف درباره راه‌هایی برای رسیدن به این هدف بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پس از مذاکراتی با طرف چینی در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا و چین بر فوریت و لزوم خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی برای ایجاد شبه جزیره کره‌ای امن و باثبات توافق کرده‌اند و ما همچنین در خصوص راه‌هایی که از نظر ما به این هدف ختم می‌شود، رایزنی کردیم.

کره شمالی یکی از موضوعاتی است که در ششمین نشست مذاکرات استراتژیک و اقتصادی آمریکا-چین در کنار موضوعات اقتصادی، بین‌الملل و دیپلماتیک دیگر در پکن مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

جان کری گفت: چین نیز همانند ما اهداف استراتژیکی دارد و ما درباره اهمیت اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای اعمال تحریم‌هایی در خصوص کره شمالی به دلیل سلاح‌های کشتار جمعی و برنامه موشک‌های بالستیک این کشور به توافق رسیدیم.

با این حال، جان کری تاکید کرد که چین باید تلاش بیشتری برای متقاعد کردن متحد خود در کره شمالی انجام دهد. وی همچنین گفت که پکن باید به نقش منحصر خود برای متقاعد کردن کره شمالی در راستای خروج از برنامه تسلیحات هسته‌ای عمل کند.

انتهای پیام

کد N385597

وبگردی