آفتاب
مبلغ در گفت و گو با ایلنا:

افراطیون در پیله‌ای از منش‌های سطحی و هیجانی خود باقی مانده‌اند/ حرف و عمل گروه‌های تندرو با ولایت‌مداری در تضاد است

افراطیون در پیله‌ای از منش‌های سطحی و هیجانی خود باقی مانده‌اند/ حرف و عمل گروه‌های تندرو با ولایت‌مداری در تضاد است

محصول تذکر اخیر آنها نیز چیزی جز اظهار تاسف و خنده سایرین برای آنها نبود/ افراطیون ظرفیت شکست را ندارند و می‌دانند که یکی از عوامل مهم پیروزی روحانی در انتخابات شخص خاتمی و اقبال عمومی مردم به وی بود. لذا این چنین برآشفته می‌شوند.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: تذکر اخیر افراطیون بار دیگر نشان داد که آنها در پیله‌ای از منش‌های سطحی و هیجانی خود باقی مانده‌اند. محصول تذکر اخیر آنها نیز چیزی جز اظهار تاسف و خنده سایرین برای آنها نبود.

مرتضی مبلغ در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تذکرات اخیر نمایندگان به وزیر دادگستری در خصوص ممنوع‌البیان، ممنوع‌التصویر و ممنوع‌الخروج شدن سید محمد خاتمی گفت: رفتارهای جریان تندرو به قدری تکرار شده که در جامعه حالت نخ‌نما را پیدا کرده است. این افراد با گفتارهای خود جز اینکه بیشتر خود را به حاشیه ببرند به نتیجه‌ای نخواهند رسید.

وی با بیان اینکه گروه‌های تندرو خود را محور عالم فرض می‌کنند، تصریح کرد: آنها هیچ‌گاه به این فکر نمی‌کنند که ممکن است کارشان ایرادی داشته باشد، لذا هر روز یک حرکت ناهنجار از خود بروز می‌دهند که تذکر اخیر نیز یک نمونه آن است.

مبلغ با بیان اینکه در تذکر اخیر، افراطیون به شکل ناخودآگاه دلیل عصبانیت خود را مطرح کردند، گفت: آنها در این تذکر به شکل ناشیانه عنوان کردند که "چه معنایی دارد که استانداران و وزرا به دیدن خاتمی بروند" در حالیکه این موضوع جزو افتخارات مسئولین نظام جمهوری اسلامی است که همواره با یکدیگر در ارتباط هستند و قدر یک رئیس جمهور محبوب را می‌دانند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه تذکر اخیر افراطیون بار دیگر نشان داد که آنها در پیله‌ای از منش‌های سطحی و هیجانی خود باقی مانده‌اند، گفت: گروه‌های تندرو قادر به درک حقایق نیستند. محصول تذکر اخیر آنها نیز چیزی جز اظهار تاسف و خنده سایرین برای آنها نبود.

وی افزود: البته دلیل اصلی این تحرکات آنها مشخص است. افراطیون ظرفیت شکست را ندارند و می‌دانند که یکی از عوامل مهم پیروزی روحانی در انتخابات شخص خاتمی و اقبال عمومی مردم به وی بود. لذا این چنین برآشفته می‌شوند در حالیکه جریانات فرهیخته کشور در کنار ظرفیت پیروزی باید ظرفیت شکست را هم داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های تندرو باید در رفتار خود تجدید نظر کنند، گفت: آنها باید با آسیب‌شناسی رفتارهای گذشته و جبران آن خود را برای آینده آماده کنند نه اینکه حالت تهاجمی و پرخاشگری به خود بگیرند. در عین حال ما در این ماه دعا می‌کنیم که خداوند به آنها ظرفیت بیشتری بدهد تا از خودمحوری مهلک رها شوند.

مبلغ در بخشی دیگر از اظهارات خود با اشاره به فرمایشات رهبری یادآور شد: عجیب است که گروه‌های تندرو همواره خود را منتسب به رهبری می‌دانند و همواره ادعای حرکت در خط رهبری را دارند، اما وقتی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که رفتار آنها با آموزه‌های رهبری تفاوت چشم‌گیری دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه حرف و عمل گروه‌های تندرو در تضاد با ولایت‌مداری است، گفت: پیام رهبری در اظهارات اخیرشان کاملا مشخص بود.ایشان رعایت حریم همه افراد و جریانات را مدنظر قرار دادند در حالیکه افراطیون به راحتی حرمت‌شکنی می‌کنند.

کد N385559

وبگردی