آفتاب
استاندار آذربایجان شرقی:

قرآن پاسخگوی تمام سوالات معنوی و نیازهای مربوط به نظام زندگی مادی ماست

قرآن پاسخگوی تمام سوالات معنوی و نیازهای مربوط به نظام زندگی مادی ماست

هدف نهایی دشمنان خارج کردن قرآن از صحنه جوامع اسلامی است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما باید پاسخ تمام سوالات معنوی و روحی و حتی نیازهای مربوط به نظام زندگی مادی و سیاسی و حقوقی خود را از دل قرآن استخراج کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل جبارزاده در آیین افتتاح نمایشگاه قرآن کریم در تبریز، سخن می گفت افزود: قرآن بهار قلب‌ها، محور اساسی دین اسلام و کتاب قانون الهی است که نه تنها برای مسلمانان بلکه برای هدایت کل ابنای بشر در تمام جهان نازل شده است.

وی با بیان این که قرآن عظیم‌ترین و مستحکم‌ترین پشتوانه زندگی دنیوی و اخروی انسان‌هاست، افزود: همه ما وظیفه داریم به طرق مختلف در راه ترویج هرچه بهتر و بیشتر مفاهیم قرآن تلاش کنیم.

وی افزود: امروزه مهم‌ترین نیاز جوامع بشری به ویژه ملت‌های مسلمان در عرصه معارف دینی، عمق بخشیدن و کیفیت دادن به تحقیقات علمی و پاسخگویی به نیازهای روز جامعه براساس رهنمودهای قرآن مجید است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان را فرصت خوبی برای ترویج آموزه‌های قرآنی دانست و افزود: بهره‌ای که این کلام آسمانی به طور عموم برای بشریت و به طور خاص برای امت اسلامی به ارمغان آورده، باید به دقت مورد بررسی و واکاوی قرار داده و نادرستی این دیدگاه استعمار را که قرآن، کتابی مخصوص جهان آخرت و به دور از شئون زندگی اجتماعی است، به اثبات برسانیم.

وی با اشاره به خیزش امت‌های مسلمان با بهره‌گیری از رهنمودهای قرآن و نهضت بیداری اسلامی، خاطرنشان کرد: استعمارگران برای درهم شکستن پیکره امت اسلام و تسلط بر جوامع اسلامی، هدف نهایی خود را محو قرآن و خارج کردن آن از صحنه قرار داده‌اند و برای تثبیت مقاصد شیطانی خود تلاش وافری می‌کنند.

جبارزاده با بیان این که دشمنان می‌خواهند قرآن را عامل انحطاط و عقب‌ماندگی مسلمانان معرفی کنند، اما زهی خیال باطل، افزود: اینک زمان آن رسیده است که به قرآن کریم و سنت پیراسته از تاویلات آمیخته با خرافه و تعصب بازگشته و قرآن را از کنج طاقچه‌ها و گوشه مساجد به صحنه زندگی بیاوریم و از رهنمودهای سازنده‌اش مدد بگیریم.

وی با تاکید بر این که مهجوریت قرآن در روزگار ما نکته‌ای است که باید به آن پرداخته شود، افزود: فاصله گرفتن مردم و به خصوص نسل جوان از مفاهیم و معارف عمیق قرآن که به واسطه تلاش‌ها و توطئه‌های مستمر دشمنان اسلام است، نباید نادیده گرفته شود، چرا که امروز مهم‌ترین سرمایه‌گذاری دشمنان اسلام برای دور کردن ذهن و دل و اندیشه انسان‌ها از حقیقت قرآن است.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: مسوولان امر باید با نشر و توسعه کتاب‌های قرآنی، جلوه‌های حقیقی قرآن را برای جهانیان به ویژه آگاهی و بیداری هرچه بیشتر ملل اسلامی آشکار کنند.

جبارزاده گفت: فرصت‌های ارزشمندی که در خلال برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی به وجود می‌آید می‌‌تواند در مسیر اعتلای فرهنگ قرآنی و ترغیب و تشویق نویسندگان و دانشمندان برای کنکاش در مفاهیم قرآن موثر باشد.

نمایشگاه قرآن کریم تبریز تا بیست و سوم تیرماه از ساعت 18 الی 23 در محل سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپا خواهد بود.

کد N385544

وبگردی