آفتاب
پنجمین روز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه؛

98 شهید و بیش از 700 زخمی در حملات رژیم صهیونیستی/اعلام آمادگی مقاومت برای جنگ زمینی

98 شهید و بیش از 700 زخمی در حملات رژیم صهیونیستی/اعلام آمادگی مقاومت برای جنگ زمینی

منابع پزشکی در فلسطین تاکید کردند که تعداد شهدای نوار غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به 98 تن رسیده است و در جریان این حملات بیش از 700 تن زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة، رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزهای وحشیانه خود به نوار غزه یک بیمارستان و یک اتوبوس غیرنظامیان را هدف قرار داد. منابع پزشکی نیز تاکید کردند که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه 98 تن شهید و بیش از 700 تن زخمی شده‌اند.

در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، پهپاد جاسوسی این رژیم بیمارستان «الوفا» در شرق شهر غزه را هدف قرار داد.

منابع نظامی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که ارتش این رژیم تاکنون حدود 220 نقطه را در غزه هدف قرار داده است. این در حالی است که روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حدود 860 نقطه را در نوار غزه از زمان آغاز عملیات نظامی هدف قرار دادند.

این روزنامه عبری زبان همچنین اعلام کرد، 250 موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است که سامانه گنبد آهنین حمله 70 موشک را ناکام گذاشته است.

در همین حال، وزارت بهداشت در نوار غزه صبح امروز (جمعه) اعلام کرده است که در جریان حملات شدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از روز دوشنبه گذشته آغاز شده است، 98 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. این وزارتخانه در آمار رسمی اعلام کرد که در میان این کشته‌شدگان 19 کودک، 17 زن و چهار فرد مسن نیز هستند و بر اثر این حملات، بیش از 700 فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، تل‌آویو با حمله زمینی به نوار غزه موافقت کرده است و این حمله ممکن است ظرف چندین ساعت آتی آغاز شود. وی خاطرنشان کرد: دولت اسرائیل به ساکنان مناطق مرزی در غزه ابلاغ کرده است که خانه‌هایشان را ترک کنند که این اقدام مقدمه‌ای برای یک حمله زمینی است.

پیش‌تر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده بود، رئیس ستاد مشترک این رژیم با طرح نظامی میدانی برای عملیات زمینی موافقت کرده است.

محمود عباس همچنین خاطرنشان کرد: ما تسلیم نخواهیم شد و با روشی متمدنانه که برای دیگران ناخوشایند است، خواهیم جنگید. آن‌ها می‌خواهند ما را از سرزمینمان بیرون کنند، اما ما به آن‌ها می‌گوییم که بیرون نخواهیم رفت و ما سلاحی نداریم اما پایداری خواهیم کرد و با زبان و کلماتمان خواهیم جنگید.

وی خاطرنشان کرد: ما از هیچ تلاشی برای حفاظت از نوار غزه در قبال حملات دریغ نخواهیم کرد تا به این آبشار خون پایان دهیم.

مسئولان رژیم صهیونیستی نیز دستور داده‌اند تا پناهگاه‌ها در حیفا، گشوده شود تا در صورتی که این شهر در آماج حملات موشکی نوار غزه قرار گرفت، ساکنان به این پناهگاه‌ها بروند.

از سوی دیگر، گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که تجهیزاتی را برای یک جنگ طولانی مدت آماده کرده است.

ابو عبیده،‌ سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام در بیانیه‌ای که پنج‌شنبه شب قرائت کرد، عنوان داشت که این گردان‌ها تجهیزاتی را برای جنگی که هفته‌های طولانی ادامه خواهد داشت، آماده کرده‌اند. وی اظهارات سیاستمداران و نظامیان رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این جنگ ممکن است ظرف چند روز پایان یابد، به باد تمسخر گرفت.

ابو عبیده با بیان اینکه گردان‌های عزالدین قسام تنها اندکی از تجهیزات خود را تاکنون استفاده کرده‌اند، گفت: اسرائیل این حمله را آغاز کرده است و نخواهند توانست که پایان آن را تعیین کند یا شروطی را برای آن تعیین کند.

وی با بیان اینکه این حملات اسرائیل تنها باعث افزایش اطمینان مقاومت فلسطینی‌ها به پیروزی خواهد شد، گفت: ما به دشمن وعده می‌دهیم که پاسخ ما شدیدتر خواهد شد.

این سخنگو در پاسخ به تهدیدهای موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله زمینی به نوار غزه، گفت: آن‌ها بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد و کودکان غزه با جمجمه‌های سربازان اسرائیل بازی خواهند کرد و ما سربازان اسرائیلی را به اسارت خواهیم گرفت.

سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، همچنین به اسرائیلی‌ها هشدار داد که هر روزه آن‌ها را با غافلگیری‌های جدیدی روبرو خواهد گرفت.

در همین حال، گردان‌های عزالدین قسام شلیک موشک به شهر حیفا در اراضی اشغالی را بر عهده گرفت. پس از شلیک موشک به حیفا آژیرهای خطر به صدا درآمدند و باعث هول و وحشت در میان شهرک‌نشین‌های صهیونیست شدند. گردان‌های عزالدین قسام، همچنین «اسدود» را با دو موشک گراد هدف قرار دادند.

شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که بر اثر اصابت موشکی به «اشکول»، دو سرباز اسرائیلی زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطینی همچنین «اوفاکیم»، «اسدود» و «نتیفوت» را با 8 موشک گراد هدف قرار دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که صدای آژیرهای خطر در «عسقلان» و «اسدود» به گوش می‌رسد.

شبکه المیادین نیز از درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در منطقه «قبه راحیل» و «حوسان» در «بیت‌لحم» خبر داد.

انتهای پیام

کد N385446

وبگردی