آفتاب

درگیریهای یمن بیش از 35 هزار تن را آواره کرد

درگیریهای یمن بیش از 35 هزار تن را آواره کرد

یک آژانس دولتی یمن در امور پناهندگان اعلام کرد که به دنبال بالاگرفتن درگیری ها میان نیروهای دولتی یمن و حوثی‌ها در استان عمران بیش از 35 هزار تن در این کشور آواره شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز،آژانس دولتی امور آوارگان در استان عمران یمن با طرح درخواستی فوری از سازمان های امداد رسان در این کشور خواست تا برای کمک به جمعیت گسترده آوارگان این استان و مناطق اطراف آن اقدام کنند.

مطهر یحیی ابو شیحا،رئیس آژانس دولتی امور آوارگان استان عمران در این باره اعلام کرد: نتایج نظارت هایی که ما تا کنون انجام داده ایم نشان می دهد بیش از 35 هزار نفر از ساکنان استان عمران و مناطق اطراف آن، منازل مسکونی خود را ترک کرده و آواره شده اند.وی افزود بیشتر این خانواده ها اکنون بدون سرپناه هستند و به شدت نیازمند کمک های بشردوستانه هستند. بسیاری دیگر از آنها نیز هنوز در مناطق درگیری به سر می برند و به علت شدت درگیری ها، قادر نیستند این مناطق را ترک کنند.

حمله هفته گذشته نیروهای حوثی به استان عمران، به سقوط این استان منتهی شد. این حمله همچنین باعث شکسته شدن پیمان آتش بس میان قبایل حوثی و نیروهای ارتش یمن شد. هر یک از دو طرف، دیگری را مسئول نقض آتش بس معرفی می کنند.

براساس این گزارش سقوط عمران ضربه محکمی به دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن به شمار می‌رود در حالی که وی در تلاش است تا با خاتمه دادن به درگیریهای سه ساله آرامش و ثبات را به کشور باز گرداند.

دولت یمن همچنین درصدد است تا برای تامین نیازهای اساسی مردم و پرداخت حقوق کارمندان اقداماتی را انجام دهند که شامل اعمال محدودیت‌هایی بر سفرهای بین المللی مقامات این کشور و متوقف کردن اجاره دفاتر یا تعیین کارمندان جدید و همچنین کاهش هزینه‌های دولتی می‌شوند.علاوه بر این منصور هادی خواستار بازنگری در هزینه‌های استخراج نفت و عملیات بخش خصوصی شده است.

انتهای پیام

کد N385343

وبگردی