آفتاب

ترکیه به غزه کمکهای انسانی می کند

ترکیه به غزه کمکهای انسانی می کند

آنکارا- ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه خواستار ارائه کمکهای انسانی به مردم غزه شد.

به گزارش منابع خبری ترکیه، اردوغان با صدور دستوری به آژانس هماهنگی همکاریهای جهان ترک ˈتیکاˈ وابسته به نخست وزیری ترکیه دستور انجام فوری کمکهای انسانی به غزه را صادر کرد.

منابع نخست وزیری ترکیه اعلام کردند که به دلیل شرایط فوق العاده در غزه، ترکیه در مرحله نخست سعی در تامین کمکهای یاد شده شامل مواد غذایی و دارویی از منابع محلی و پخش آنها بین افراد مورد نیاز در غزه خواهد کرد.

به گفته ناظران آگاه به دلیل ادامه اختلافهای موجود بین ترکیه و رژیم صهیونیستی که در بعد از حمله نیروهای اسراییل به کشتی مرمره آبی در سه سال قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد، امکان ارایه مستقیم کمکهای انسانی از ترکیه به غزه بسیار دشوار است و دستورالعمل اردوغان برای کمک به غزه را می باید بیشتر به عنوان یک تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در راستای جلب آرای هر چه بیشتر مردم مسلمان ترکیه که حساسیت ویژه ای در مساله غزه دارند، ارزیابی کرد.

بمباران مردم بی گناه و در محاصره نوار غزه که ارتش رژیم صهیونیستی نام ˈصخره پایدارˈ بر آن نهاده است، از دوشنبه شب آغاز شد و تاکنون بی وقفه ادامه دارد.

نیروهای مقاومت نیز در پاسخ به این حملات، سرزمینهای اشغالی را هدف موشکهای خود قرار داده اند که برخی از گزارشها حکایت از کشته شدن تعدادی صهیونیست و تخریبهای وسیع دارد.

خاورم**2012
کد N385205

وبگردی