آفتاب

پایان مذاکرات دو جانبه ظریف و اشتون/مذاکره مجدد مقامات ایران وآمریکا در خصوص توافق نهایی

پایان مذاکرات دو جانبه ظریف و اشتون/مذاکره مجدد مقامات ایران وآمریکا در خصوص توافق نهایی

بعد از آنکه وزیر خارجه فرانسه از رفتار متفاوت روسیه در مذاکرات گفت،رئیس هیات روسی در مذاکرات 1+5 دلیل این مخالفت را «درخواست خارج از چارچوب آژانس از ایران» دانست.

خبرگزاری روسی به نقل از ریابکوف ریيس هیأت روسی در مذاکرات ۱+۵ ،خبر داد که روسیه معتقد است سند نهایی نباید دستاویزی برای افزایش کنترل بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران باشد.

خبرگزاری ها همچنین خبری را روی تلکس های خبری خود منتشر کردند که در آن از پایان رایزنی وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور نگارش پیش‌نویس توافقنامه جامع هسته‌ای بعد از دو ساعت گفت وگو خبر دادند.

روز گذشته معاونان ظریف و اشتون در دو نوبت صبح و عصر حدود 7 و نیم ساعت به گفت وگو درباره متن توافق نهایی پرداختند.

فارس خبر داده است که قرار است بعدازظهر امروز (پنجشنبه) به وقت محلی سید عباس عراقچی،‌مجید تخت روانچی معاونان ظریف، هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در این زمینه به گفت‌وگو بنشینند

آخرین اخبار رسیده از وین حاکی از سفر جان کری به اتریش برای شرکت در این دور از مذاکرات است و قرار است سه وزیر اروپایی (آلمان،‌فرانسه و انگلستان) نیز به این مذاکرات بپیوندند. هنوز مشخص نیست که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این مذاکرات حضور یابد. احتمال حضور وزیر خارجه چین نیز به دلیل بعد مسافت در مذاکرات جاری بعید به نظر می‌رسد.

/212 212

کد N385155

وبگردی