آفتاب

اتحادیه اروپا دو مقام ارشد نظامی سودان جنوبی را تحریم کرد

اتحادیه اروپا دو مقام ارشد نظامی سودان جنوبی را تحریم کرد

تهران - ایرنا - اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با صدور بیانیه رسمی اعلام کرد که دو مقام ارشد نظامی سودان جنوبی را به دلیل ارتکاب اقدامات بی رحمانه و مانع تراشی در راه صلح از سفر به کشورهای اروپایی منع و دارایی هایشان را در این کشورها مسدود کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، تحریم ها علیه این دو نفر که نامشان فردا (جمعه) در زمان به اجرا درآمدن تحریم ها منتشر می شود، در پی ماه ها درگیری های خشونت بار بین نیروهای وفادار به ˈسالوا کرˈ رییس جمهوری سودان جنوبی و هواداران ˈریک ماچارˈ رقیب و معاون پیشین وی تصویب شد.

بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در تازه تاسیسترین کشور دنیا (سودان جنوبی) در بحبوحه آنچه اتحادیه اروپا ˈتخلفات هولناک حقوق بشری و جنایت علیه بشریتˈ خواند، بی خانمان و دست کم 10 هزار نفر کشته شده اند.

در بیانیه رسمی اتحادیه اروپا آمده است که تحریم تسلیحاتی موجود علیه سودان جنوبی به قوت خود باقی می ماند.

دیپلمات های اتحادیه اروپا از افشای هویت دو مقام تحریم شده خودداری کردند، اما به نظر می رسد که مقامات هر دو طرف درگیر هدف تحریم های این اتحادیه قرار گرفته اند.

اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد اینکه توافق آتش بس پس از انعقاد در ماه ژانویه (دی ماه 1392) و تایید مجدد در ماه مه (اردیبهشت - خرداد)، همچنان نقض شده، مساله غیرقابل قبولی است.

سودان جنوبی از زمانی که سالوا کر پارسال معاون سابق خود را از قدرت برکنار کرد، دچار آشوبهای سیاسی شده است.

مذاکرات صلح بین کر و ماچار نتایج اندکی را به بار آورد و پس از ملاقات آخر این دو در آدیس بابا در ماه می و توافق بر سر آتش بس، متوقف شد.

سازمان ملل هشدار داده که سودان جنوبی با خشکسالی فاجعه باری روبرو است، زیرا سازمان های بشردوستانه به دلیل ناامنی، قادر به انتقال غذا یا دارو به بسیاری از مناطق دورافتاده شمالی این کشور نیستند.

شورشیان، میانجیگران منطقه ای را به جانبداری از حکومت سالوا کر متهم کرده و از سربازان اوگاندایی که برای حمایت از نیروهای دولتی وارد سودان جنوبی شدند، خواسته اند این کشور را ترک کنند.

رسانام**9109**1479
کد N385092

وبگردی