آفتاب

آمریکا از روسیه خواستار آزادی یک خلبان زندانی اوکراینی شد

آمریکا از روسیه خواستار آزادی یک خلبان زندانی اوکراینی شد

مسکو - ایرنا- سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو با تاکید بر موضع کشورش در مورد یک خلبان زندانی اوکراینی در روسیه خواستار آزادی وی و بازگشت به کشورش شد.

ژوزف کروزیچ سخنگوی سفارت آمریکا امروز پنجشنبه در گفت و گو با روزنامه روسی کامرسانت گفت: آمریکا از حبس غیرقانونی ˈنادیا ساوچنکوˈ (خلبان اوکراینی) در روسیه مطلع است و خواهان آزادی این فرد می باشد.

وی افزود: ربوده شدن ساوچنکو توسط شبه نظامیان جدایی طلب در اوکراین و تحویل غیرقانونی وی به روسیه را محکوم می کنیم.

سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو ، ربوده شدن ساوچنکو و تحویل وی را به روسیه نشانه وجود ارتباط میان شبه نظامیان جدایی طلب و مقامهای روسیه دانست.

کمیته بازپرسی دادستانی روسیه روز چهارشنبه علیه ساوچنکو که به شرکت در قتل دو خبرنگار روس در منطقه لوگانسک اوکراین متهم شده است اعلام جرم کرد.

این خلبان و کماندوی اوکراینی که حال در زندان شهر وارونژ روسیه به سر می برد، متهم شده است که موقعیت دو خبرنگار روس را به نیروهای اوکراینی در لوگانسک گزارش داده و آنها با شلیک خمپاره این دو خبرنگار کانال تلویزیونی روسیه24 و چند غیر نظامی دیگر را به قتل رسانده اند.

در همین حال دادگاه وارونژ امروز پنجشنبه، درخواست وکیل ساوچنکو را برای آزادی وی رد کرد و حکم به حبس وی تا روز سی ام ماه اوت داد.

اروپام/2242**۵۱۸**1479
کد N385041

وبگردی