آفتاب

نسخه کامل نهج البلاغه به واتیکان اهدا شد

نسخه کامل نهج البلاغه به واتیکان اهدا شد

رم - ایرنا - کامل ترین نسخه نهج البلاغه با عنوان «تمام نهج البلاغه» به واتیکان اهدا شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید صادق موسوی مولف کتاب تمام نهج البلاغه همراه حجت الاسلام محمد طاهر ربانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان در نشستی این کتاب نفیس را به کاردینال راوازی وزیر فرهنگ واتیکان اهدا کردند.

وزیر فرهنگ واتیکان نیز در این نشست با ابراز خرسندی و استقبال از این هدیه نفیس، اظهار داشت: این کتاب ارزشمند که حاصل 28 سال پژوهش و تحقیق توسط حجت الاسلام موسوی در کتابخانه های بزرگ کشورهای جهان است، نشانه ای از حضور پویای فرهنگ شیعه است.

وی همچنین افزود: ما علاوه بر نگهداری این کتاب نفیس در کتابخانه شورای پاپی فرهنگ، نسخه دیگری از آن را در کتابخانه بزرگ واتیکان و در کنار آثار سایر ادیان و مذاهب جهان قرار می دهیم.

این کتاب ارزشمند که نتیجه 28 سال تحقیقات و پژوهش های حجت الاسلام موسوی است و در موسسه مطبوعاتی الاعلمی بیروت منتشر شده، پیشتر نیز به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل اهدا شد و شامل سخنان کامل امام علی(ع) در قالب خطبه ها، نامه ها، عهود، وصایا و غیره می شود که براساس 1200 سند معتبر گردآوری شده است.

این کتاب که به زبان عربی و در 7 جلد نوشته شده است مجموعه ای از خطبه ها، نامه ها و کلمات قصار حضرت علی(ع) را از نظر سندی و روایی بررسی می کند.

در صفحات آغازین این کتاب فهرستی از مهم ترین مصادر کتاب، که حدود 770 منبع روایی است معرفی و سپس خطبه های حضرت علی(ع) ذکر شده است.

مؤلف کتاب تمام نهج البلاغه برای تهیه این اثر ارزشمند بیش از 60 هزار جلد کتاب مطالعه کرده و به کشورهای مختلفی از جمله هند، کانادا، یمن، مراکش، اسپانیا سفر کرده است.

اروپام ** 2171**1479
کد N384998

وبگردی