آفتاب
آیت الله هاشمی رفسنجانی:

اگر جوانان نشاط نداشته باشند، استعدادهای آنان به درستی رشد نمی کند

اگر جوانان نشاط نداشته باشند، استعدادهای آنان به درستی رشد نمی کند

تهران- ایرنا- رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با کودکان و نوجوانان دختر و پسر تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور گفت : اگر جوانان نشاط نداشته باشند، استعدادهای آنان به درستی رشد نمی کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» شامگاه چهارشنبه در این دیدار کودکان و نوجوانان را گل های سرسبد زندگی خواند و افزود: همین جوانان در آینده شخصیت های علمی، فنی، دینی، سیاسی و اجتماعی کشور خواهند بود.

وی با تشکر از خانواده هایی که فرزندانی را برای سرپرستی می پذیرند و مثل فرزندان خود پرورش می دهند، افزود: این کار اجری مضاعف در درگاه الهی دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تنظیم برنامه های درسی و تربیتی برای این کودکان را مهم و برای آینده آنها و کشور، سرنوشت ساز خواند و ادامه داد: نباید بگذاریم عمر کودکان به بطالت بگذرد و توجه به تربیت آنها، یک امر زیربنایی فرهنگی برای آینده کشور است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز خرسندی از مشاهده چهره های شاد و بشاش کودکان گفت: براساس اصول روانشناسی اگر کودکان و جوانان نشاط نداشته باشند، استعدادهای آنها به درستی رشد نمی کند.

وی خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران به دلیل مسایل دینی و ملی، وظیفه خود می داند که بر اساس اهداف مقدس بهزیستی ، از کودکانی که به هر دلیلی بی سرپرست شده اند، نگه داری کند.

«همایون هاشمی» رییس سازمان بهزیستی کشور نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این سازمان ارایه کرد و سپس نماز جماعت به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی اقامه شد.

در این مراسم فرزندان خردسال دختر خانواده سازمان بهزیستی به ارایه مشکلات خود پرداختند و آیت الله هاشمی رفسنجانی سخنان آنها را شنید و برای رفع مشکلات آنان به مسولان بهزیستی توصیه هایی ارایه کرد.

سیام**9103**1581
کد N384821

وبگردی