آفتاب

اطلاعات تکاندهنده در مورد گذشته رهبر داعش

اطلاعات تکاندهنده در مورد گذشته رهبر داعش

با مطرح شدن نام ابوبكر بغدادي بعنوان خليفه مسلمين، نبيل نعيم، يكي از سلفي‌ها مصري در گفت وگو با كانال ماهواره‌اي "البلد" نكات مهمي را درباره رهبر گروه تروريستي داعش فاش كرد.

جمهوری اسلامی نوشت: نبيل نعيم مي‌گويد: ابوبكر بغدادي با نام اصلي "ابراهيم عواد البكري" مدتها در زندانهاي آمريكا در عراق به سر برد اما ناگهان آمريكايي‌ها در سال 1385 و درحالي كه در آن زمان هيچ فردي مورد عفو آمريكايي‌ها قرار نمي‌گرفت،‌ او را آزاد كردند. او پس از آزاد شدن به ابومصعب زرقاوي پيوست و آمريكايي‌ها يك ماه پس از آزادي البغدادي توانستند مقر زرقاوي را بمباران كنند و رهبر القاعده در بلاد الرافدين را بكشند. اين فرد سلفي مي‌افزايد: البغدادي 20 الي 30 ميليون دلار براي راه‌اندازي گروه تروريستي داعش براي نابودي تشكيلات القاعده در عراق هزينه كرد.

او هر جا كه مي‌رفت و با فرماندهان نظامي القاعده در عراق ملاقات مي‌كرد، آمريكايي‌ها ساعتي بعد آنجا را بمباران مي‌كردند، به همين دليل است كه القاعده به داعش با ديده شك نگاه مي‌كند. آنها (داعش و القاعده) در ابتداي كار قصد متحد شدن را داشتند ولي ديديم سرانجام با يكديگر درگير شدند. نبيل نعيم مي‌افزايد: من مدتي در زندان بودم و وقتي آزاد شدم محتاج يك لقمه نان بودم ولي همه ديدند كه يك مرتبه البغدادي صاحب ميليون‌ها دلار شد و 600 الي 700 خودروي شاسي بلند به دست آورد.

همه اين اموال توسط قطر براي داعش هزينه مي‌شد و تركيه در تسليح آنها نقش ايفا مي‌كرد. هدف از اين كار از بين بردن القاعده در بلاد الرافدين بود و ايجاد تشكيلاتي كه بتوانند آن را براي رسيدن به اهداف خود كنترل كنند.آمريكايي‌ها با داعش توانستند به سراغ بشار اسد بروند و با او بجنگند و اكنون در عراق بوسيله داعش درحال پياده كردن نقشه‌هاي خود هستند.
کد N384601

وبگردی