آفتاب

تجلیل جنتی از مقام علمی و خدمات یار دیرین انقلاب اسلامی

تجلیل جنتی از مقام علمی و خدمات یار دیرین انقلاب اسلامی

دبیر شورای نگهبان با اشاره به رحلت آیت الله محمدی گیلانی عضو فقیه و دبیر سابق شورای نگهبان گفت: درگذشت برادر بسیار عزیز و گرامی و محترم حضرت آیت الله محمدی گیلانی را حضور ملت ایران، بیت شریف ایشان و نیز حوزه‌های علمیه و مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌کنم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله جنتی در ابتدای جلسه اعضای شورای نگهبان با آرزوی رحمت و غفران الهی برای آیت‌الله محمدی گیلانی به سوابق طولانی او در اموری چون تدریس در حوزه‌های علمیه و نیز مسئولیت‌های حساس در نظام مقدس اسلامی اشاره کرد و گفت: آیت الله گیلانی سال‌ها عضو فقیه شورای نگهبان و مدتی دبیر شورای نگهبان، بودند. همچنین مسئولیت‌های مهمی چون ریاست دیوان عالی کشور، نمایندگی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ریاست هیات عفو حضرت امام(ره)، ریاست دادگاه‌های انقلاب اسلامی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای بازنگری قانون اساسی و عضویت در مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را عهده دار بود و خدمات شایانی به جامعه اسلامی کرد.

دبیر شورای نگهبان گفت: از ویژگی‌های بارز اخلاقی آیت الله گیلانی، متانت در رفتار و گفتار با وجود علم بسیار بود.

جنتی گفت: بنده با ایشان در درس حضرت امام خمینی(ره) در قم شرکت می کردیم. بعضی مواقع هم سر درس اشکال می کردند. حضرت امام هم ایشان را میرزا خطاب می کرد و در مدرسه حقانی با هم همکاری می کردیم. ایشان با خصوصیات خوبی که داشت با طلبه‌ها خیلی صمیمانه و گرم برخورد می‌کردند و مورد توجه طلبه‌ها بودند.

وی با اشاره به احکام قاطع آیت‌الله گیلانی در اعدام عناصر ضد انقلاب گفت: بعدها احکامی که آیت الله محمدی گیلانی در سمت قضائی می داد آن قدر محکم بود که دیگران نسبت به آن مطمئن بودند. زیرا می دانستند این حکم بر اساس تفکر و مبانی فقهی و قانون اساسی صادر شده و احکامی از روی تأنی و دقت بود نه از روی عجله و شتاب.

جنتی، تصریح کرد: آیت الله گیلانی از سال 1362 تا سال 1373 عضو شورای نگهبان بود و از سال 1367 تا 1371 دبیر شورای نگهبان بود. در جلسات هم خیلی کم صحبت می کرد اما وقتی سخن می گفت مباحث دقیق و خوبی مطرح می کرد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به کسالت آیت الله گیلانی در ماههای اخیر گفت: شرایط بیماری ایشان که مدتها در حالت اغما بود، طولانی شد. امیدواریم خداوند ایشان را رحمت کند.

انتهای پیام

کد N384460

وبگردی