آفتاب

باهنر: آیت الله محمدی گیلانی از رهروان امام و ستون های نظام بود

باهنر: آیت الله محمدی گیلانی از رهروان امام و ستون های نظام بود

تهران – ایرنا- نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی های شخصیتی مرحوم آیت الله محمدی گیلانی گفت: آن مرحوم در ایجاد انقلاب اسلامی کمک، یار و رهرو امام راحل بود و بعد از رحلت امام (ره) نیز جزو ستون های نظام محسوب می شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمدرضا باهنر» روز پنج شنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله محمدی گیلانی در مدرسه عالی شهید مطهری در جمع خبرنگاران یادآور شد که مرحوم آیت الله محمدی گیلانی جزو چهره هایی بود که نسل اول و دوم انقلاب به طور کامل وی را می شناسند و از خدمات و آثار وی در به وجود آمدن انقلاب و استمرار آن آگاه هستند.

وی ادامه داد: آیت الله محمدی گیلانی در قوه قضاییه، مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسوولیت های دیگری که بنا به ضرورت و نیاز در ابتدای انقلاب اسلامی به ایشان واگذار شد نقش بسیار موثری داشت .

مرحوم آیت الله محمدی گیلانی روز چهارشنبه چشم از جهان فروبست .

وی که چندی پیش به علت بیماری ریوی در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده بود، پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

مجلس بزرگداشت آن مرحوم روز شنبه مورخ 21/ 4/ 93 از ساعت 10:30 الی 12:30 در مسجد ارک تهران برگزار خواهد شد.

حاکم شرع و ریاست دادگاههای انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) ،عضو فقها و دبیر شورای نگهبان ،نماینده حضرت امام خمینی(ره) در دانشگاه ها و ریاست شورای مرکزی نمایندگان رهبر در دانشگاهها،رئیس هیأت عفو حضرت امام خمینی(ره)،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،عضو شورای بازنگری قانون اساسی،نماینده مردم تهران در چهار دوره مجلس خبرگان و رییس دیوان عالی کشور برخی از مسئولیت های آیت الله محمدی گیلانی پس از انقلاب ۱۳۵۷ بود.

سیام (3) ** 9254 ** 1058** ل.ا**1581
کد N384449

وبگردی