آفتاب
آشوری:

رای به الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم، زمینه‌ساز رشد سواحل کشورمان است

رای به الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم، زمینه‌ساز رشد سواحل کشورمان است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رأی بالای نمایندگان خانه ملت به لایحه الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم، پشتوانه محکمی برای توسعه هرمزگان عزیز و مهیا ساختن زمینه های قانونی لازم برای رشد سواحل کشورمان است.

محمد آشوری تازیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، در خصوص تصویب لایحه الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم، افزود: این مصوبه خواست دیرینه مردم جزیره هرمز و گام بلندی در راستای توسعه آن و خلق فرصت های جدید در مسیر آبادانی و پیشرفت جزایر جنوبی کشورمان است.

وی اظهار کرد: بیان اینکه اگرچه در مقایسه با دیگر مناطق آزاد کشور ، جزیره قشم همچنان از مجموعه ای از محرومیت ها رنج می برد اما تغییر نگاهی به این جزیره منحصر بفرد خلیج فارس و تلاش های ملی برای رفع این محرومیت ها آغاز شده و دولت نیز مصمم به ایجاد فرصت های جدید بر پایه سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

آشوری با بیان اینکه رأی نمایندگان خانه ملت نیز نشان دهنده نگاه مثبت قوه مقننه(خانه ملت) به این مسأله بود، تصریح کرد: زیبایی های خدادادی و انبوهی از سرمایه‌های انسانی جزیره هرمز مهیای به فعلیت رساندن پتانسیل های این منطقه هستند و امیدواریم که با همت مسئولین، شاهد شکوفایی هرمز در ابعاد مختلف باشیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد،بندرخمیر و ابوموسی در پایان بر ضرورت صیانت از ظرفیت های طبیعی جزیره هرمز در اجرای طرح های توسعه ای این منطقه تأکید و اضافه کرد: مردم جزیره هرمز شایسته شرایطی مطلوب برای زندگی، رشد و پیشرفت و نقش آفرینی در اقتصاد ملی هستند که امیدواریم تصویب لایحه الحاق این جزیره به منطقه آزاد قشم گام تکمیل کننده ای در تحقق این مهم باشد.

انتهای پیام

کد N384355

وبگردی