آفتاب

مشعل: از شرق و غرب برای برقراری آتش بس با ما تماس می گیرند

مشعل: از شرق و غرب برای برقراری آتش بس با ما تماس می گیرند

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با اعلام این که تماس هایی از سراسر جهان با این جنبش برقرار می شود، گفت: همگان خواهان آرام سازی اوضاع میان ما و رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در سخنرانی که همزمان با تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه ایراد کرد، خاطر نشان ساخت: غربی ها سعی در تحریک علیه ما را دارند؛ گویی که ما مسئول آغاز جنگ و درگیری هستیم.

وی افزود: اقدام طرف آمریکایی در محکوم کردن جنبش حماس و مقاومت نوعی جنایت است؛ چرا که آرامش میان ما و رژیم صهیونیستی از قبل برقرار بود اما این بنیامین نتانیاهو بود که دست به جنایت زد.

مشعل تاکید کرد: اقدامات مقاومت، واکنش طبیعی به جنایت های رژیم صهیونیستی در حق مقدسات و شهروندان فلسطینی بود و ملت ما هرگز مرده نیست و تسلیم نخواهد شد.

وی با اشاره به این که هنوز عامل ربودن سه شهرک نشین صهیونیست شناسایی نشده است، خاطر نشان کرد که نتانیاهو از همان روز نخست سعی در ضربه زدن به آشتی ملی را داشت و در همین راستا، فشارهایی را بر رئیس تشکیلات خودگردان وارد کرد و محاصره غزه را نیز تشدید نمود تا جایی که کارمندان غزه نتوانستند حقوق خودشان را نیز دریافت کنند و با جیب های خالی وارد ماه مبارک رمضان شدند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه اظهار داشت که دشمن صهیونیستی تجاوز محدودی را علیه نوار غزه آغاز کرد و مقاومت نیز واکنش محدودی را به آن نشان داد اما وقتی که رژیم صهیونیستی دامنه تجاوزات خود را افزایش داد، مقاومت نیز دایره عملیات های خود را گسترش داد.

وی خطاب به جناح های غربی خاطر نشان کرد: هر کس خواستار آرامش در قبال آرامش است، بهتر است نگاهی به گذشته داشته باشد و نتانیاهو را برای تغییر سیاست های خود و توقف جنایت هایش علیه ملت فلسطین تحت فشار قرار دهد.

مشعل تصریح کرد که وقتی دشمن صهیونیستی بر تشدید و تداوم جنایت های خود تاکید دارد، گردان های قسام چاره ای جز واکنش و غافلگیر کردن جهانیان ندارد.

وی افزود: غربی ها اگر خواهان آرام سازی اوضاع هستند، باید جلوی تجاوزات و شهرک سازی های نتانیاهو را بگیرند و به اشغالگری به طور کامل پایان دهند و در شرایطی که رژیم صهیونیستی تمامی راه ها را به روی ما بسته است، هیچ کس نباید ما را سرزنش کند، بلکه باید خودشان را سرزنش کنند.

خالد مشعل خطاب به صهیونیست ها اظهار داشت: آیا نمی دانید که مقامات شما تمامی درها را به روی فلسطینی ها بسته اند و هیچ جای سرزنش و یا انگیزه ای برای حفظ وضعیت موجود باقی نمانده است. رژیم صهیونیستی ما را در تنگنا قرار داده است، لذا، از قیام ملت ما علیه خودتان تعجب نکنید.

وی افزود: اعلام می کنیم که در هر نقطه ای صهیونیست ها را هدف قرار خواهیم داد. شما باید نتانیاهو را سرزنش کنید که به همراه دیگر مقامات صهیونیستی سیاست کشتار و ترور را در پیش گرفته است و اوست که باعث شده است شما در ترس و وحشت زندگی کنید.

مشعل تاکید کرد: نتانیاهو باعث شکست های متوالی برای شما خواهد شد و شما هرگز پیروز نخواهید شد. درست است که در گذشته پیروزی هایی را کسب کرده اید، اما امروز پشت سر هم شکست را تجربه می کنید و مقامات شما جز شکست چیز دیگری برای شما به ارمغان نخواهند آورد.

وی با اشاره به این که دشمن در جریان این درگیری ها شاهد عملکرد غیر قابل تصور و انتظار مقاومت خواهد بود، تصریح کرد که طولی نخواهد کشید که هیچ فلسطینی راضی به تشکیل کشور فلسطین در اراضی اشغالی سال 67 نخواهد شد.

این رهبر برجسته جنبش حماس ملت فلسطین را نیز به صبر و پایداری فرا خواند و گفت: از گروه های مقاومت فلسطین می خواهم که به مسئولیت های خود عمل کنند و نظر مثبت ملت را نسبت به خود جلب کنند.

انتهای پیام

کد N384252

وبگردی