آفتاب

جاسوسی سرویس های اطلاعاتی آمریکا از رهبران مسلمان این کشور

جاسوسی سرویس های اطلاعاتی آمریکا از رهبران مسلمان این کشور

تهران - ایرنا - پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی ) و آژانس امنیت ملی این کشور، ارتباطات الکترونیکی پنج تن از مقامهای ارشد جامعه مسلمانان آمریکا را به مدت شش ماه رصد و کنترل می کردند.

به گزارش پایگاه خبری روزنامه فرانسوی لوپوئن، در گزارشی که امروز چهارشنبه روی پایگاه اطلاع رسانی ˈ اینتر سپت ˈ و نیز روزنامه گاردین منتشر شده، این دو سرویس اطلاعاتی از پنج مقام ارشد جامعه مسلمان آمریکا از جمله مسئول اداری دولت جرج بوش و عضو ارشد سازمان حمایت دفاع از مسلمانان جاسوسی می کرده است.

در این سند افشا شده توسط ادوارد اسنودن مامور سابق سازمان اطلاعاتی آمریکا ( سیا )،فهرست ایمیل 7 هزار و 485 نفر آمده است که بین سال های 2002 تا 2008 مورد کنترل و نظارت این آژانس قرار داشتند و در میان آنها 202 تن آمریکایی هستند. هویت صاحبان 5 هزار و 501 ایمیل دیگر فاش نشده است.

بر اساس این گزارش، اف بی آی و آژانس امنیت ملی آمریکا از ˈ فیصل ژیلˈ، عضو موثر و نامزد سابق حزب جمهوری خواه در انتخابات که در وزارت امنیت داخلی دوره جرج بوش فعالیت می کرد، ˈعاسم غفورˈ، وکیل در امور تروریسم، ˈآقا سعیدˈ عضو فعال حقوق بشر و استاد سابق دانشگاه کالیفرنیا، ˈ نیهاد آوادˈ مدیر شورای روابط آمریکا و اسلام و حتی کسانی چونˈهوشنگ احمدیˈ استاد ایرانی دانشگاههای امریکا جاسوسی می کرده اند.

رسانام**1502**1551
کد N384208

وبگردی