آفتاب

محسن رضایی: حمله رژیم صهیونیستی به غزه مرحله سوم یک عملیات بزرگ است

محسن رضایی: حمله رژیم صهیونیستی به غزه مرحله سوم یک عملیات بزرگ است

تهران - ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حمله رژیم صهیونیستی به غزه را مرحله سوم یک عملیات بزرگ دانست که مرحله اول آن ازسه سال پیش علیه سوریه و مرحله دوم آن از یک ماه پیش در عراق کلید خورده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «محسن رضایی»، وی امروز چهارشنبه در حضور جمعی از اعضا تشکل ندای قرآن دانشگاه تهران گفت: حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه پس از حملات داعش به سوریه و عراق، دارای این معنا است که اسرائیل از ضعیف شدن دولتهای اسلامی حداکثر استفاده را برای منافع خود می برد و واضح تر آنکه سناریویی از پیش نوشته شده در حال اجرا است.

وی افزود: دولتهای انقلابی عراق و سوریه که خط مقدم مقابله با اسرائیل هستند در سال های اخیر از نظر نظامی، مالی و اقتصادی در اثر حملات تکفیری ها و تروریست های افراطی ضعیف شده اند و این ضعف قطعا با برنامه ریزی صهیونیست ها صورت گرفته است.

رضایی تصریح کرد: حمله رژیم صهیونیستی به غزه مرحله سوم یک عملیات بزرگ است که مرحله اول آن از سه سال پیش علیه سوریه و مرحله دوم آن از یک ماه پیش در عراق کلید خورده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش گفت: حمله اسرائیل به غزه پس از حملات تروریستی به سوریه و عراق نشان داد که همدستی برخی کشورهای عربی با تروریست ها در سوریه و عراق، یا از روی نادانی و جهالت بوده است و یا از اسرائیل، فریب بزرگی خورده اند که با توجه به تجربیات گذشته و آگاهی از سیاست های فریبکارانه اسرائیل، مورد دوم صحیح است.

وی افزود: امروز اگر کشورهای متهم به حمایت از تروریسم در سوریه و عراق علیه اسرائیل کاری انجام ندهند، خود گواه همدستی با اسرائیل است.

رضایی اظهار داشت: جهان اسلام بویژه کشورهای عربی باید رژیم غاصب صهیونیستی را وادار به قطع حملات کنند. در غیر اینصورت، همه آنها در این جنایات شریک هستند.

رضایی افزود: هدف اصلی رژیم صهیونیستی در حمله به غزه که در روزهای آینده شدت خواهد یافت، علاوه بر اجرای مرحله سوم عملیات بزرگ یک چیز بیشتر نیست و آن بازیابی روحیه از دست رفته 10 سال اخیر و همچنین بهره برداری حداکثری از فضای سیاسی موجود در خاورمیانه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: سران عرب وجهان اسلام بدانند در صورت سکوت، این آتش هر روز شعله ورتر خواهد شد و دامن خود آنها را خواهد گرفت.

نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی عملیات گسترده ای را از بامداد روز سه شنبه گذشته علیه نوار غزه آغاز کرده است و گروه های فلسطینی نیز با شلیک ده ها موشک به آن پاسخ داده اند.

درگیری ها زمانی آغازشد که چهارشنبه گذشته سه شهرک نشین یهودی در ساعات اولیه بامداد یک نوجوان 17ساله فلسطینی را در راه مسجد ربوده و پس از شکنجه و خوراندن بنزین به وی، او را زنده آتش زدند.

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد: از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون 49 نفر شهید و370 نفر دیگر زخمی شده اند.

شبس (1) 1346 **1551
کد N384198

وبگردی