آفتاب

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس: شورای عالی امنیت ملی وضعیت ممنوعیت های خاتمی را روشن کند

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس: شورای عالی امنیت ملی وضعیت ممنوعیت های خاتمی را روشن کند

فارس نوشت:

دبیر اول کمیسیون فرهنگى مجلس شوراى اسلامى با توضیح در خصوص ممنوعیت‌هاى سه‌گانه خاتمى گفت: نقش خاتمى در فتنه ٨٨ انکارناپذیر است.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینى ضمن بیان این نکته که نقش خاتمى در فتنه ٨٨ انکارناپذیر است، توضیحاتى در مورد تذکر او و همکارانش به وزارت دادگسترى در خصوص ممنوع‌التصویرى و ممنوع‌البیانى خاتمى داد.

او گفت: همانطور که مى‌دانید رسانه‌هاى مکتوب و دیدارى و شنیدارى موظف هستند احکام و تصمیمات ابلاغ شده از سوى شوراى عالى امنیت ملى را بى کم و کاست و بدون معطلى اجرا کنند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در خصوص ممنوعیت‌هاى سه‌گانه‌اى که براى آقاى خاتمى وضع شده است، در دو مورد (ممنوع‌البیانى و ممنوع‌التصویرى) اصحاب رسانه موظف هستند از انعکاس فعالیت‌هاى ایشان خودداری کنند و در غیر این صورت متخلف شمرده شده و قوه قضائیه موظف به برخورد با آنهاست.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین گفت: تذکر بنده و همکارانم از باب یادآورى وظیفه‌اى است که در صورت تخلف از دستور و مصوبه شوراى عالى امنیت ملى بر عهده قوه قضائیه است که با متخلف یا متخلفان به عنوان مدعى العموم برخورد کند.

حسینى با اشاره به حجم واکنش‌هاى رسانه‌اى اصلاح‌طلبان نسبت به این تذکر، این حرکت روزنامه‌ها و سایت‌هاى زنجیره‌اى را نوعى فرار به جلو دانست و گفت: این نخستین‌بار نیست که آنها در مقابل اجراى قانون مقاومت مى‌کنند و مثال‌هاى زیادى از رفتارهاى دوگانه آنها در همین چند سال اخیر مى‌توان رصد کرد.

حسینى در خصوص اینکه گفته مى‌شود شوراى عالى امنیت ملى چنین مصوبه‌اى نداشته است، گفت: در این خصوص بهتر است خود شورا به صراحت اعلام نظر کند. سئوال بنده نیز از شوراى عالى امنیت ملى این است که اگر چنین مصوبه‌ای ندارند چرا اعلام نمى‌کنند و اگر دارند، چرا اجرایى شدن آن را پىگیرى نمى‌کنند.

 


17231

 

کد N384142

وبگردی