آفتاب

آموزش‌های ویژه به دانشجویان علاقمند به انرژی هسته‌یی در امارات

آموزش‌های ویژه به دانشجویان علاقمند به انرژی هسته‌یی در امارات

نخستین گروه فارغ التحصیلان کشور امارات متحده عربی در زمینه‌ی دانش هسته‌ای در هفته‌ی جاری به بازار کار وارد خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری رسمی امارات متحده‌ی عربی، 17 نفر از دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک دانشگاه ابوظبی که در زمینه‌های مختلف انرژی هسته‌ای آموزش دیده‌اند به مدت سه سال آینده در نیروگاه هسته‌ای امارات متحده‌ی عربی، مشغول به کارخواهند شد.

عبدالرحمن الکریمی، دانشجوی 21 ساله‌ی فارغ التحصیل دانشگاه ابوظبی اظهار کرد: این نخستین‌بار است که دانشگاهی در امارات متحده عربی در زمینه‌ی دانش هسته‌ای با نیروگاه هسته‌ای این کشور همکاری می‌کند.

یکی از مقامات نیروگاه هسته‌ای امارات متحده کار در نیروگاه هسته‌ای این کشور را فرصتی ویژه برای مردم کشورهای عربی دانست و افزود: با وجود این که برنامه‌ی سه ساله‌ی فارغ‌التحصیل شدن دانشجویان در زمینه دانش هسته‌ای با 42 نفر آغاز شد اما تنها 17 نفر فارغ التحصیل شدند.

او ادامه داد: در طول این دوره سه ساله‌ دانشجویان در یک نیروگاه هسته‌ای در کره جنوبی، در زمینه‌های مختلف انرژی هسته‌ای تحت آموزش قرار می‌گیرند.

نخستین دوره‌ی آموزشی در یک نیروگاه هسته‌ای کره جنوبی در سال دوم آموزش شروع می‌شود و دانشجویان می‌توانند حرفه خود را از بین حرفه‌های؛ مهندسی مکانیک، اپراتور نیروگاه، مهندسی برق صنعتی و ... انتخاب کنند.

دوره‌ی دوم آموزش دانشجویان در نیروگاه هسته‌ای کره از سال سوم آن‌ها شروع و شامل، آموزش‌های تخصصی مرتبط با شغل‌شان و هم‌چنین کار در شیفت‌های مختلف کاری است.

هم‌چنین در طول اجرای این برنامه، دانشجویان در دانشگاه پلی‌تکنیک ابوظبی کلاس‌هایی در زمینه‌ی ریاضیات و مهندسی می‌گذرانند. دانشجویان قادر خواهند بود پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه پلی‌تکنیک ابوظبی، به مدت سه سال تحت آموزش قرار بگیرند.

انتهای پیام

کد N384089

وبگردی