آفتاب

دادگاه مسکو حکم دستگیری وزیر کشور اوکراین را صادر کرد

دادگاه مسکو حکم دستگیری وزیر کشور اوکراین را صادر کرد

مسکو-ایرنا - دادگاه مسکو حکم دستگیری ˈآرسن آواکوفˈ وزیر کشور اوکراین را به جرم دخالت در ربودن خبرنگاران روس و اعمال شیوه های غیرقانونی جنگی در شرق اوکراین صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، خانم ˈناتالیا موشنیکوˈ قاضی ناحیه ˈباسمانیˈ مسکو حکم دستگیری آواکوف را صادر کرد.

کمیته بازپرسی دادستانی روسیه به تازگی خواستار پیگیری قضایی آواکوف بخاطر جرایم مرتکب شده علیه اتباع روس در اوکراین شده بود.

در حکم دستگیری آواکوف آمده است که وی باید دو ماه زندانی و برای محاکمه به روسیه منتقل شود.

دادگاه مسکو پس از بررسی شواهد ارایه شده از سوی دادستانی در مورد جرایم آواکوف، درخواست برای دستگیری وی را قانونی و قابل قبول خواند.

آواکوف متهم است که به دستور او و سران وزارت دفاع اوکراین ، چهار نفر از خبرنگاران گروه های رپرتاژ خبری کانال تلویزیونی ˈزویوزداˈ روسیه ربوده شده بودند.

علاوه بر آن وزیر کشور اوکراین به اعمال شیوه های غیرقانونی جنگی در مناطق جنوب و شرق این کشور متهم شده است.

کمیته بازپرسی دادستانی روسیه امروز همچنین علیه یک خلبان اوکراینی که به شرکت در قتل دو خبرنگار روس در منطقه لوگانسک اوکراین متهم است ، اعلام جرم کرد.

این خلبان و کماندوی اوکراینی که نادژدا ساوچنکو نام دارد و در حال حاضر در زندان شهر وارونژ روسیه بسر می برد ، متهم است که موقعیت قرار گرفتن دو خبرنگار روس را به نیروهای اوکراینی در لوگانسک گزارش داده و آنها با خمپاره این دو خبرنگار کانال تلویزیونی روسیه 24 و چند غیرنظامی دیگر را به قتل رساندند.

اروپام/2242**۵۱۸ * 1447*1547
کد N384074

وبگردی