آفتاب

خانواده دیپلمات های ربوده شده ایرانی با رییس مجلس لبنان دیدارکردند

خانواده دیپلمات های ربوده شده ایرانی با رییس مجلس لبنان دیدارکردند

بیروت – ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران و خانواده دیپلمات های ربوده شده ایرانی در لبنان روز چهارشنبه با « نبیه بری» رییس مجلس این کشور دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا، « محمد فتحعلی» بعداز این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران گفت که رییس مجلس لبنان بر همبستگی کامل خود با خانواده دیپلمات های ربوده شده ایرانی تاکید کرد.

14 تیر ماه 1361 (چهارم ژوئیه 1982) احمد متوسلیان، سیدمحسن موسوی و تقی رستگارمقدم سه دیپلمات ایرانی به همراه کاظم اخوان، عکاس و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، در حالی که عازم محل کار خود در سفارت ایران بودند، در مسیر طرابلس به بیروت پایتخت لبنان جنگ زده، به دست نیروهای فالانژ لبنان ربوده شدند.

سفیر ایران با اشاره به تشابه بویژه جنبه انسانی پرونده دیپلمات های ربوده شده ایرانی در لبنان و پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش در لیبی، گفت که رییس مجلس لبنان قول داد تمام تلاش خود را برای پیگیری پرونده دیپلمات های ایرانی بکار گیرد.

فتحعلی با بیان اینکه دراین جلسه مسائل مهمی مطرح شد، افزود: در این ماه مبارک امیدواریم که این دو پرونده انسانی بزودی ختم بخیر شوند.

وی تصریح کرد: خانواده دیپلمات های ربوده شده ایرانی در این نشست با تاکید به رنج هایی که تاکنون تحمل کرده اند، چارچوب قانونی و حقوقی این پرونده و پیگیری های صورت گرفته را تشریح کردند.

سفیر ایران در لبنان اظهار داشت: خانواده دیپلمات ها همچنین با تشکر از تمام تلاش هایی که تاکنون صورت گرفته است ، گفتند با توجه به اینکه ربایش در خاک لبنان اتفاق افتاده انتظار داریم دولت کشور برادر لبنان تلاش های بیشتری را برای پیگیری پرونده صورت دهد.

فتحعلی با بیان اینکه« رییس مجلس لبنان وعده داد پرونده دیپلمات های ربوده شده ایرانی را با جدیت کامل پیگیری کند»، گفت: به مناسبت سی و دومین سالگرد ربوده شدن دیپلمات های ایرانی در لبنان و برای پیگیری پرونده به همراه خانواده دیپلمات ها با مقامات لبنانی دیدارهایی رسمی صورت می گیرد.

خاورم** 1324
کد N384072

وبگردی