آفتاب
یک رسانه آمریکایی:

تمرکز مذاکرات هسته ای از "برچیدن" معطوف "سیستم نظارتی" شده است

تمرکز مذاکرات هسته ای از "برچیدن" معطوف "سیستم نظارتی" شده است

یک رسانه آمریکایی با اشاره به شواهد و دلایلی نوشت تمرکز مذاکرات هسته ای از برچیدن زیرساخت های هسته ای ایران به ایجاد سیستم نظارتی تغییر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه آمریکایی فرانت پیج در مطلبی با اشاره به تمرکز جدید مذاکره کنندگان هسته ای بر موضوع نظارت بر فعالیت هسته ای ایران نوشت چنین توافقی از نظر اسرائیل منتفی خواهد بود.

به نوشته این رسانه، گمانه زنی ها و برآوردها نشان از آن دارند که در مذاکرات هسته ای جاری بین ایران و گروه 1+5 در وین تمرکز طرف ها بر چگونگی نظارت برفعالیت هسته ای ایران است تا برچیدن تاسیسات هسته ای این کشور، مسئله ای که در تضاد با درخواست تل آویو است.

در این گزارش آمده است طرف های مذاکره کننده در تلاشند تا شبکه ای نظارتی ایجاد کنند تا بازرسان بتوانند به تاسیسات هسته ای ایران دسترسی داشته باشند و صحبتی از تخریب زیر ساخت های هسته ای ایران نیست.

نویسنده در تایید این موضوع که تمرکز مذاکره کننده ها از تخریب زیر ساخت های هسته ای ایران به نظارت بیشتر تغییر کره به اظهارات "دور گولد" مشاور نخست وزیر رژیم اسرائیل و سفیر سابق این رژیم در واشنگتن اشاره می کند.

دور گولد می گوید: اهمیت دستیابی به توافق هسته ای جامع با ایران بستگی به میزان کارآمدی سیستم بازرسی ها دارد.

وی دیگر دلایل خود در این خصوص را اظهارات وزیر خارجه آمریکا و همچنین اظهارات محمد جوادظریف وزیر خارجه ایران که گفته است: صحبت از توانمندی و قابلیت هسته ای ایران نیست بلکه صحبت از عزت و تمامیت ایران است.

کد N383911

وبگردی