آفتاب

آمریکا، روسیه و چین با ویتنام قرارداد هسته‌ای می‌بندند

آمریکا، روسیه و چین با ویتنام قرارداد هسته‌ای می‌بندند

آمریکا به همراه روسیه و چین توافقنامه‌ی هسته‌ای با ویتنام در جهت افزایش فرصت‌های شغلی، امضاء کردند.

به گزارش خبرگزاری داشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری دولتی ویتنام؛ باراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا متن توافق‌نامه‌ی هسته‌ای با ویتنام در جهت انتقال راکتورها و فن‌آوری به ویتنام را به کنگره‌ی آمریکا برای تصویب، تحویل داد.

هم‌چنین خبرگزاری ویتنام از تعیین فرصت 90 روزه توسط کنگره‌ی آمریکا برای حل مسائل و مشکلات قبل از امضای توافق‌نامه خبر داد.

مقامات رسمی و دانشمندان هسته‌ای ویتنام با اظهار رضایت از توافق با آمریکا در زمینه‌ی هسته‌ای اعلام کردند: در تاریخ 9 می، متن توافق‌نامه به امضای دو طرف خواهد رسید.

نگوین‌کوان، وزیر علوم و فن‌آوری ویتنام اظهار کرد: این توافق‌نامه می‌تواند به عنوان پیشرفت در زمینه‌ی هسته‌ای برای هر دو کشور مؤثر باشد.

با توجه به این مساله که بیش‌تر تکنولوژی هسته‌ای فرانسه و ژاپن از آمریکا گرفته شده است، امضای این قرارداد برای ویتنام دارای اهمیت ویژه‌ای است.

نگوین فی دین، سرپرست مؤسسه‌ی تحقیقات هسته‌ای ویتنام اظهار کرد: در صورت تصویب این توافق‌نامه‌ی هسته‌ای توسط کنگره‌ی آمریکا، برای دو طرف توافق، منفعت زیادی به همراه خواهد داشت.

این توافق‌نامه به ویتنام فرصت استفاده از فن‌آوری و سوخت هسته‌ای آمریکا را خواهد داد.

مقامات سازمان انرژی هسته‌ای آمریکا با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی و بالارفتن نرخ صادرات این کشور، خواستار تصویر این توافق‌نامه توسط کنگره‌ی این کشور شدند.

به گفته‌ی مقامات آمریکایی، آمریکا در صورت به امضاء رسیدن این توافق، 10 تا 20 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N383814

وبگردی