آفتاب
رهبر حزب سعادت ترکیه:

سیاست های غلط دولت آنکارا مسبب رخدادهای جاری در منطقه است

سیاست های غلط دولت آنکارا مسبب رخدادهای جاری در منطقه است

آنکارا- ایرنا- ˈمصطفی کامالاکˈ رهبر حزب سعادت ترکیه گفت: سیاست های غلط دولت آنکارا مسبب رخدادهای جاری در منطقه است.

به گزارش ایرنا ، وی در گفت گوی با خبرنگار ایرنا در آنکارا در پاسخ به سوالی پیرامون رخدادهای جاری عراق و به گروگان گرفته شدن کارکنان سرکنسولگری ترکیه در موصل از سوی نیروهای گروه تروریستی داعش افزود: سیاست خارجی ترکیه از سر تا پا اشتباه است. ترکیه در سوریه، مصر، عراق و لیبی سیاست خارجی اشتباهی در پیش گرفته و وضعیت فعلی نیز نتیجه این سیاست اشتباه است.

کامالاک در ارزیابی ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه های ترکیه در مورد اینکه دولت ترکیه از قبل در جریان حمله نیروهای داعش به سرکنسولگری ترکیه قرار داشت، گفت: چون در این زمینه برگه ای در دست نداریم، نمی توان در این زمینه اظهارنظر کرد اما این نکته آشکار است که سیاست خارجی ترکیه اشتباه بوده و ما پیامدهای این سیاست اشتباه را می بینیم.

رهبر حزب سعادت ترکیه با یادآوری اینکه جهان اسلام از موصل تا بغداد، از بنغازی تا طرابلس در خاک و خون است گفت: نقشه جغرافیایی منطقه در بعد از جنگ جهانی اول و در سال 1914 تغییر یافته بود و این بار قدرتهای حاکم جهانی در یکصدمین سالگرد این تغییرات در پی تغییر مجدد نقشه جغرافیایی منطقه هستند.

کامالاک با تاکید بر اینکه هدف قدرتهای حاکم امپریالیستی تجزیه و یا نابودی کشورهای مسلمان برای تداوم حاکمیت خود است گفت: هدف آنان تجزیه هر چه بیشتر کشورهای مسلمان برای تداوم حاکمیت شان است و برای وصول به این هدف خود اختلافات مذهبی و قومی را دامن می زنند و منطقه به سرعت بسوی یک جنگ تمام عیار مذهبی و قومی پیش می رود.

رهبر حزب سعادت ترکیه توضیح داد: در پشت این بازی کثیف، طرح خاورمیانه بزرگ و صاحبان این طرح، کاپیتالیسم و امپریالیسم جهانی که در طول 3 سال میزان سلاح فروخته شده خود به کشورهای اسلامی را 300 درصد افزایش داده ، قرار دارد.

کامالاک افزود: آنان دم از حقوق بشر می زنند ولی برای یک قطره نفت حاضر به کشتن هزاران مسلمان هستند و باکی از کشتن هزاران انسان معصوم ندارند چرا که ادامه حیات آنان با خون و اشک چشم میسر است.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با این بازی کثیف وحدت اسلامی است گفت: مسلمانان باید دست در دست یکدیگر برای متوقف کردن امپریالیسم، برای تامین امنیت جانی و مالی جوامع اسلامی، برای آرامش، سعادت و امنیت جامعه جهانی وحدت اسلامی را تاسیس کنند.

این مقام مسول در حزب سعادت ترکیه با یادآوری اینکه کشورهای مسلمان دارای ذخایر غنی زیرزمینی و منابع انرژی نفت و گاز و نیز جمعیت جوان و تحصیل کرده هستند گفت: جوامع مسلمان در صورت وحدت با یکدیگر دارای قدرتی بزرگ خواهند بود و امکان ساخت یک جهان مبتنی بر عدالت و صلح را دارا خواهند داشت.

کامالاک با یادآوری اینکه برخی مساله اصلی جهان اسلام را دمکراسی می خوانند گفت: مساله جهان اسلام در حال حاضر دمکراسی نیست بلکه مساله اصلی جهان اسلام استقلال است و بدون وحدت اسلامی امکان استقلال واقعی کشورهای مسلمان میسر نخواهد بود.

رهبر حزب سعادت در مورد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که در ماه آگوست برگزار خواهد شد و دیدگاههای حزب متبوع وی در مورد این انتخابات و اینکه از کدام نامزد نمایندگی حمایت خواهند کرد، گفت: سیاست ما سیاست ارزشی است، ما کاری به اسامی و اشخاص نداریم و برای ما بیش از اینکه چه کسی رییس جمهور شود؛ شرایط رییس جمهور آینده اهمیت دارد.

کامالاک گفت: از دید ما شخصی که از نظام عادلانه نه از اقتصاد استثماری ، شخصی که اقتصاد تولیدی را بجای اقتصاد مصرفی جایگزین کند، کسی که بجای دفاع از منافع یک گروه از منافع مردم دفاع کند، کسی که در کنار حق نه در کنار قدرتمند جای گیرد، کسی که در کنار مظلوم ، نه ظالم جای گیرد و کسی که از وحدت اسلامی نه از ورود به جرگه کشورهای غربی دفاع کند، می باید رییس جمهور شود.

به گفته کامالاک، ارگان های حزبی و مسوولین شعبه های حزب سعادت در استان های مختلف ترکیه روز شنبه آینده در آنکارا گردهم خواهند آمد و در مورد اینکه از کدام نامزد ریاست جمهوری حمایت بکنند تصمیم گرفته خواهد شد.

حزب سعادت از قدیمی ترین و تاثیرگذارترین احزاب سیاسی ترکیه است.

در انتخابات محلی فروردین ماه سالجاری بیش از 1.5 میلیون نفر از اتباع ترکیه به این حزب رای داده بودند.

حزب سعادت که از سوی مرحوم نجم الدین اربکان اولین نخست وزیر اسلامگرای ترکیه پایه گذاری شده در حال حاضر نماینده ای در مجلس ملی ترکیه ندارد.

خاورم**2012 **1010
کد N383778

وبگردی