آفتاب

نگرانی ایتالیا از ورود "تروریست" به اروپا در قالب پناهجو

نگرانی ایتالیا از ورود "تروریست" به اروپا در قالب پناهجو

فرمانده نیروهای مسلح ایتالیا در میان افزایش نگرانی‌های سرویس‌های اطلاعاتی نسبت به احتمال استفاده تروریست‌ها از قایق‌های مهاجران که از دریای مدیترانه وارد اروپا می‌شوند، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لویجی بینلی مانتلی به "لااستامپا" گفت: درباره این قایق‌ها نه تنها خطر مهاجرت غیرقانونی گسترده بلکه خطر نفوذ تروریست‌ها هم وجود دارد.

او اظهار کرد، نیروهای دریایی که در روش‌های ویژه بازرسی برای کشف دلالان و پتانسیل‌های تروریستی آموزش دیده‌اند جایگزین پلیس مرزی دریایی مهاجرت شده‌اند.

فرمانده نیروهای مسلح ایتالیا ادامه داد: شاخص‌هایی وجود دارد که هرگونه ارتباط بین دلالان و تروریست‌ها را مشخص می‌کند.

مانتلی افزود: عملیات "دریای ما" ایتالیا تنها وظیفه نجات مهاجران و کسانی را که به هنگام عبور خطرناک از مرز غرق می‌شوند، ندارد بلکه وظیفه نظارت از دریا در شرایط بحران‌های بین‌المللی را نیز بر عهده دارد.

در سال جاری بیش از 66 هزار نفر از شمال آفریقا به منظور مهاجرت به سایر نقاط اروپا وارد خاک ایتالیا شده‌اند. بیشتر مهاجران از کشورهای اریتره، سوریه، سومالی و مالی هستند.

رئیس نیروهای مسلح ایتالیا در ادامه گفت:‌ همانند تروریست‌های فعال، تروریست‌های نهفته هم وجود دارند که خودشان را به عنوان پناهجو معرفی می‌کنند.

مانتلی گفت: این تهدیدها ممکن است از فرهنگهای درگیر با افراطگرایی مانند مالی و یا کشورهایی مانند سومالی که جنبش‌های القاعده‌ای خطرناک‌تر از افغانستان دارد، نشات بگیرد.

با این حال از زمان آغاز این عملیات در اکتبر گذشته، 180 تن از دلالان و حاملان قایق‌ها بازداشت شده‌اند اما رئیس نیروهای مسلح ایتالیا از وجود مظنونین فعالیت تروریستی در بین بازداشت شدگان اطلاعی نداد.

مانتلی افزود: بین 60 تا 70 درصد پناه جویان از مناطق جنگی گریخته‌اند و معمولا مهندسین، پزشکان، ‌وکلا و ... مردان و زنان و کودکانی هستند که برای زندگی کردن فرار کرده‌اند.

هشدار این مقام ارشد دریایی در پی افزایش امنیت‌سنجی در فرودگاه‌های آمریکا و انگلیس صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N383670

وبگردی