آفتاب

پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت درگذشت آیت‌الله محمدی گیلانی

پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت درگذشت آیت‌الله محمدی گیلانی

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد محمدی گیلانی (ره)، نماینده مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

خبر درگذشت مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد محمدی گیلانی (ره) عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تأثر و تأسف گردید.

وی از شاگردان مبرز آیت‌الله ‌العظمی بروجردی (ره) و امام خمینی (ره) بود که علیرغم جایگاه علمی و کرسی تدریس، از نخستین روزهای مبارزات در کنار سایر اعضای محترم جامعه مدرسین خود را وقف حمایت از امام راحل و مبارزه با دولت طاغوت نمود.

حضور مؤثر در حلقه یاران امام و صدور ده‌ها بیانیه مهم و انتقال پیام‌های امام و حمایت مردم انقلاب در استان های گیلان و مازندران گوشه‌ای از سوابق مبارزاتی پیش از انقلاب ایشان است.

آیت‌الله حاج شیخ محمد محمدی گیلانی (ره) پس از انقلاب نیز در سنگر قضا، عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری و دیگر نهادهای نظام به تکلیف انقلابی خود عمل نموده حتی در این راه با صدور احکام درباره افراد نزدیک خود نیز در اجرای احکام الهی و شرعی دریغ نکردند.

همچنین آثار متعدد ایشان در فقه و قضاء بهترین منبع برای قضات کشور محسوب می‌گردد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم مجاهد را به محضر حضرت بقیه‌الله ‌الاعظم «ارواحنا له الفداء»، مقام معظم رهبری «مدظله ‌العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم»، قوه محترم قضائیه و قضات محترم، حوزه‌های علمیه، بیت شریف و همچنین مردم شریف استان گیلان تسلیت عرض نموده؛ علو درجات را برای آن فقید و صبر و اجر فراوان برای بازماندگان آن مرحوم خواستار است.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

انتهای پیام

کد N383667

وبگردی