آفتاب

کعبی: درگیری با جمهوری‌اسلامی در برنامه داعش نیست

کعبی: درگیری با جمهوری‌اسلامی در برنامه داعش نیست

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان این‌که داعش از نظر ایدئولوژی، تفکر تخریبی و تکفیری دارد، ولی درگیری با جمهوری اسلامی در برنامه‌اش نیست تصریح کرد: اما آنها در صدد رخنه امنیتی هستند و آزار و اذیت امنیتی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان، آیت‌الله عباس کعبی در نشست هم‌اندیشی مسئولان کانون‌های بسیج اساتید استان و اعضای شوراها که در محل ساختمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور خوزستان برگزار شد، با بیان این‌که آمریکا در طول این سال‌ها توطئه های بسیاری داشته است، اظهار داشت: یکی از پایه‌ای‌ترین برنامه‌های دشمنان به سرکردگی آمریکا و صهیونیست برای زمین‌گیر کردن اندیشه تابناک اسلامی که می‌تواند تمدن سازی کند، در گیر کردن انقلاب در مسائل منطقه است. اکنون در مسائل سوریه و عراق رد پای آمریکا و اسرائیل را می توانیم پیدا کنیم و البته آمریکا در لشکرکشی به عراق شکست خورده است.

وی عوامل شکست امریکا در عراق را در چهار محور رهنمودهای رهبری، نقش مرجعیت به رهبری آیت‌الله سیستانی، مقاومت اسلامی مردمی و بصیرت و آگاهی مردم و دشمن شناسی طبقه‌بندی کرد و افزود: همین عوامل باعث شکست داعش در عراق امروز هم می شود و این عوامل هنوز هم وجود دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان ادامه داد: رهبری یک اسلام شناس جامع است که تمرکز ایشان بر دشمن اصلی، تحلیل و روشنگری صحیح و تبیین واقعیت‌های نادیده گرفته‌شده در جهان، هشدار نسبت به خطر جنگ سنی و شیعه، تأکید بر حل فتنه عراق با محوریت مرجعیت و اشراف مرجعیت بر مسائل، دفاع از مردم سالاری واقعی در منطقه، وحدت اسلامی، هشدار نسبت به توطئه های آمریکا و دخالت آمریکا در منطقه خطوط اصلی راهبردهای رهبری در مقابل آمریکا و برنامه های آمریکا در منطقه است .

کعبی نقش مرجعیت به رهبری آیت‌الله سیستانی در عراق در شرایط امروز را دفاع از استقلال، مردم سالاری، عدالت، وحدت و یکپارچگی، توصیه به خدمت به مردم، خویشتنداری و پرهیز از التهاب، جنجال و اختلاف، وجوب مقابله با تروریست، فتوای جهاد کفایی و تأکید بر شکل گیری بسیج مردمی عنوان کرد و این موضوعات را از محورهای حرکت آیت الله سیستانی در عراق امروز دانست.

وی در خصوص مقاومت اسلامی مردمی با اشاره به ورود 300 هزار نیروی نظامی آمریکا و ناتو در عراق شامل نیروهای نظامی زمینی، دریایی، هوایی، لجستیک، دیپلماسی، جنگ الکترونیک و امنیتی، خاطرنشان کرد: همه این نیروها با همه سازوکار خود ذلیلانه شکست خوردند که یکی از علت‌های آن وجود نیروهای مقاومت در عراق است. این نیروها امروز هم در عراق هستند و از بین نرفتند و می توانند داعش را شکست دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان درباره بصیرت و آگاهی مردم و دشمن شناسی، برملاشدن نقش آمریکا در ساخت داعش و توطئه تجزیه عراق را از مصادیق ان دانست و تصریح کرد: اکنون عراقی‌ها این موضوع را به‌خوبی درک کرده‌اند. اتفاقات جدید در عراق باعث شد که اکنون 2.5 میلیون نفر نیروی مردمی آماده، ساماندهی شوند. تلاش برای پاکسازی ارتش عراق از نیروهای بعثی نیز آغاز شد؛ همچنین داوطلبان مردمی مدافع از عتبات عالیات نیز مستقر شده‌اند.

کعبی با بیان این‌که داعش یک جنگ روانی و رعب و وحشت به راه انداخته است، ولی از لحاظ پایه‌ای ضعیف است، تصریح کرد: می‌خواهند به این رعب و وحشت، اختلاف سیاسی و کودتا بر علیه مردم سالاری در عراق را اضافه کنند و پیوند دهند زیرا اگر اجازه می‌دادند که فرایند سیاسی بر اساس رأی مردم و حکومت مردمی در عراق پیش برود، داعش هم از بین می رفت اما آمریکا اکنون در حال طراحی برای تجزیه عراق به سه منطقه کردنشین، سنی نشین و شیعه نشین است.

وی افزود: تقریبا مردم عراق از شیعه، سنی و بخش وسیعی از کردها که تابع حزب طالبانی هستند، به اجماع هم می دانند این وضعیت قابل اجرا نیست و فقط آقای بارزانی بحث تجزیه را به مثابه یک ابزار برای مذاکره دنبال میکند اما می‌دانند که اگر موضوع تجزیه را پیش ببرند برنامه هایشان عملی نمی شود. البته صهیونیست‌ها به دنبال یک اسرائیل دوم در منطقه هستند ولی این پروژه آن‌ها شکست می خورد زیرا قانون اساسی عراق به گونه‌ای است که بر پایه فدرالیسم هم حقوق مردم شیعه، سنی و کردها را به نحو احسن تأمین می کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به سابقه سرکرده داعش، خاطرنشان کرد: ابوبکر بغدادی در زندان آمریکایی ها به سر می برد که آمریکایی ها وی را آزاد کردند و اولین اقدام او کشتن هزار و 500 سنی در سامرا برای راه انداختن جنگ شیعه و سنی بود که با کمک تشکیلات آمریکایی ها و سازمان سیا انجام شد و با بازمانده‌های حزب بعث متحد شدند. این‌ها از نظر ایدئولوژی، تفکر تخریبی و تکفیری دارند ولی درگیری با جمهوری اسلامی در برنامه آن‌ها نیست اما در صدد رخنه امنیتی هستند و آزار و اذیت امنیتی خواهند داشت. لذا مسئولان امنیتی ما نیز هوشمندی خاص خود را برای برخورد با آن‌ها دارند.

انتهای پیام

کد N383592

وبگردی