آفتاب

باخت برزیل مقابل آلمان؛ از ˈزنده باد هیتلرˈ آمنو تا واکنش نخست وزیر مالزی

باخت برزیل مقابل آلمان؛ از ˈزنده باد هیتلرˈ آمنو تا واکنش نخست وزیر مالزی

کوالالامپور- ایرنا - واکنش یک مقام بلندپایه حزب حاکم آمنو مالزی و استفاده از شعار ˈزنده باد هیتلرˈ در صفحه توییتر پس از شکست سنگین تیم فوتبال برزیل مقابل آلمان در مرحله نیمه نهایی جام جهانی، خشم بسیاری را در این کشور برانگیخت.

به گزارش ایرنا، فوتبال و شبکه های اجتماعی جایگاه خاصی در بین مردم مالزی دارند و هیجانات زیادی در بین اقشار مختلف مردم ایجاد می کنند.

هیجانات و احساسات حتی در بین مقامات مالزیایی پس از رقابت های جام جهانی فوتبال در شبکه های اجتماعی شدت گرفته است و صفحات فیسبوک و توییتر مالایی ها در این ایام پر از نوشته های مختلف در مورد بازی های جام جهانی است.

وزیران دولت مالزی نیز برخی عکس های خود را در صفحات شخصی خود قرار داده اند که نشان می دهد شب زنده داری کرده و به دلیل اختلاف ساعت با برزیل تا صبح به تماشای فوتبال نشسته اند.

ˈبونگ مختار رادینˈ عضو شورای عالی حزب حاکم آمنو و نماینده پارلمان به عنوان یک سیاستمدار بدون توجه به جایگاه سیاسی خود پس از تماشای بازی شب گذشته برزیل و آلمان که با نتیجه هفت بر یک به سود آلمان پایان یافت، نوشت: ˈزنده باد هیتلر.ˈ

این اظهارنظر نماینده پارلمان مالزی که خود پیش از این خواستار محدودکردن اینترنت شده بود انتقاد بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی را بدنبال داشته است.

برخی از افراد در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی اظهارنظر این عضو شورای عالی حزب حاکم آمنو را ˈغیرمسوولانهˈ دانسته و وی را ˈدیوانهˈ خطاب کرده اند.

یک دانش آموز مالزیایی نیز اخیرا از این نماینده پارلمان به دلیل اظهارات نژادپرستانه شکایت کرده است.

ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی نیز صبح روز چهارشنبه در نخستین اظهارنظر خود پس از باخت تیم برزیل مقابل آلمان، گفت نبود مدیریت کارآمد در مالزی می تواند فاجعه تیم برزیل را بر سر مالزی وارد کند.

وی گفت شکست سنگین تیم برزیل مقابل آلمان به نبود مدیریت و رهبری این تیم بازمی گردد.

وی گفت: هنگامی که بازی را تماشا می کردیم مدافعان برزیل در همه نقاط زمین حضور داشتند و این ناشی از نبود رهبری و مدیریت درست در تیم بود.

نخست وزیر مالزی گفت حال فکر کنید مساله ای که در فوتبال رخ می دهد در رهبری و مدیریت یک کشور اتفاق بیفتد و نتایج آن را در نظربگیرید.

نجیب تون رزاق پیش از آغاز جام جهانی برزیل به عنوان طرفدار تیم اسپانیا پیش بینی کرده بود تیم اسپانیا در این جام قهرمان می شود.

نخست وزیر مالزی اوایل تیر ماه در سخنانی عجیب نیز گفته بود شجاعت اعضای حزب ˈآمنوˈ این کشور باید شبیه گروه تروریستی ˈدولت اسلامی عراق و شام (داعش) باشد.

آساق**1611
کد N383394

وبگردی