آفتاب

طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان فوریتی شد

طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان فوریتی شد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه امروز با یک فوریت طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان با یک فوریت این طرح با 124 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

 لاهوتي نماينده مردم لاهيجان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با یک فوریت طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان، گفت: در حال حاضر حق پرستاری برای جانبازان بالای 50 درصد پرداخت می شود و دیگر نیازی به تدوین قانون جدید نیست.

وي ادامه داد: با توجه به اینکه حقوق جانبازان از کار افتاده قطع نمی شود بنابراین ضرورتی به مطرح شدن یک فوریت طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان نیست.

لاهوتی گفت: در حال حاضر باید تصمیمات عملیاتی برای تامین مالی پرداخت حق پرستاری جانبازان اتخاذ کرد و از تدوین قوانین تکراری پرهیز کرد.

همچنين  سیدناصر موسوی لارگانی در موافقت با یک فوریت طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان با یادآوری اینکه بسیاری از جانبازان در آسایشگاه ها با سختی زندگی می کنند و یا در منزل بستری هستند گفت: چرا باید عده ای از حق پرستاری برخوردار باشند در حالی که همه جانبازان سلامتی خود را به دلیل حفظ امنیت نظام جمهوری اسلامی به خطر انداخته اند.

کد N383326

وبگردی